Medlemskap og lojalitet : kan medlemskap i Coop føre til noen former for lojalitet?
Bachelor thesis
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/140306Utgivelsesdato
2011Metadata
Vis full innførselSamlinger
Sammendrag
Formålet med denne oppgaven har vært å finne ut som det er noen sammenheng mellom
medlemskort i Coop og lojalitet. Vår problemstilling har vært:
Kan medlemskap i Coop føre til ulike former for lojalitet?
For å samle inn data gjennomførte vi en spørreundersøkelse i to aktuelle Coop butikker.
Grunnen til at vi valgte å gjennomføre undersøkelsen i disse butikkene var at det er der vi
regner med å finne størst konsentrasjon av medlemmer.
Etter å ha analysert de svarene som vi fikk inn i spørreundersøkelsen ved å bruke
analyseprogrammet SPSS, så vi at svarene var jevnt fordelt. Det har derfor vært vanskelig å
trekke ut sterke funn.
Slik som vi ser det, med utgangspunkt i relevant teori, har vi funnet en svak form for lojalitet
med utgangspunkt i de to klareste funnene som omhandler hvorfor noen bestemmer seg for å
være medlem og at beliggenheten betyr mye for kunden.
Beskrivelse
Studentarbeid i bedriftsøkonomi (bachelorgrad) - Universitetet i Nordland, 2011