Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorJessen, Grethe-Lill
dc.date.accessioned2011-10-03T11:03:23Z
dc.date.available2011-10-03T11:03:23Z
dc.date.issued2011-10-03
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/145329
dc.description.abstractLærerne er de som daglig er i kontakt med barn og unge med AS. De er bindeleddet med eleven, de andre elevene og de andre ansatte på skolen, og de skal ivareta elevene faglig og sosialt. Jeg har en formening om at ikke alle lærere kommuniserer på måter som tar hensyn til AS elevene. I denne sammenhengen er jeg også nysgjerrig på hva det er som gjør at kommunikasjon mellom lærer og elever med AS kan være problematisk? Jeg er også interessert i å undersøke om lærere reflekterer over egen kommunikasjon i møte med elever med AS? Jeg vil på bakgrunn av dette se nærmere på lærerne og deres evne til å tilpasse egen kommunikasjon etter elevenes behov. Derfor blir min problemstilling: Hvordan kan lærere, gjennom fokus på egen kommunikasjon, gjøre skolehverdagen lettere for elever med Asperger-syndrom?
dc.language.isonoben_US
dc.subjectasperger syndromen_US
dc.subjecteleveren_US
dc.title”…de forstår ikke at vi ikke forstår at de ikke forstår”en_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280::Special education: 282en_US
dc.source.pagenumber26 s.en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel