Veiledning som metode til kompetanseheving for assistenter i barnehagen: fagoppgave i pedagogikk
Student paper, others
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/145356Utgivelsesdato
2011-03-08Metadata
Vis full innførselSamlinger
Sammendrag
Formålet med oppgaven min er todelt. Mitt motto er at jeg ikke bare skal bli en førskolelærer, men en god førskolelærer. Når jeg har valgt veiledning som tema for forskningsoppgaven min, er målet mitt å øke min egen kompetanse på veiledning. Jeg ser det som et skritt i retningen mot det å bli en god førskolelærer. Det andre formålet handler om hva jeg som kommende førskolelærer har å forholde meg til i forhold til lovverk. I rammeplanen står det at "kvalitetsutvikling innebærer en stadig utvikling av personalets kompetanse og styrer og pedagogisk leder har ansvar for å veilede det øvrige personalet slik at alle får en felles forståelse av barnehagens ansvar og oppgaver". Dette innebærer at jeg som førskolelærer trenger kompetanse i forhold til veiledning av assistenter som metode for kompetanseheving.