Nyutdannede førskolelærere
dc.contributor.author | Røine, Mari Gudrun | |
dc.date.accessioned | 2012-03-02T12:36:22Z | |
dc.date.available | 2012-03-02T12:36:22Z | |
dc.date.issued | 2012-03-02 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/145384 | |
dc.description.abstract | "Som nyutdannet førskolelærer kan du forvente å få god oppfølging når du begynner å jobbe på den første arbeidsplassen din. Det har du krav på som arbeidstaker. Noen arbeidsplasser har et introduksjonsprogram for nyansatte. Styrer har ansvar for å introdusere deg for rutiner og kolleger og hvem som er verneombud og tillitsvalgt." (utdanningsforbundet.no). Dette sitatet gjorde at jeg fikk lyst til å forske nærmere på hvordan mottagelse av nyutdannede førskolelærere blir praktisert i barnehage per i dag. Hvem har ansvaret for å veilede og hjelpe den nyansatte førskolelærer, hvordan er rutinene ved overgang fra student til pedagogisk leder. Ut fra dette ble min problemstilling: Hvordan er styrers rutiner for mottagelse av nyutdannede førskolelærere i barnehagen? | no_NO |
dc.language.iso | nob | no_NO |
dc.subject | førskolelærere | no_NO |
dc.subject | nyutdannede | no_NO |
dc.title | Nyutdannede førskolelærere | no_NO |
dc.type | Student paper, others | no_NO |
dc.source.pagenumber | 23 s. | no_NO |