dc.contributor.author | Hestø, Aslaug Wibeke Johansen | |
dc.date.accessioned | 2013-06-21T08:53:33Z | |
dc.date.available | 2013-06-21T08:53:33Z | |
dc.date.issued | 2013-06-21 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/145744 | |
dc.description | Denne oppgaven tar utgangspunkt i bruken av sang og kor som metode i musikkundervisning i grunnskolen, i dette tilfellet på mellomtrinnet – 5. til 7. årstrinn. Oppgavens primære hovedfokus vil være på musikkundervisningen som foregår i fellestimen i musikk, der elevene er i en storgruppe på respektive årstrinn. I denne sammenheng jeg vil trekke inn og drøfte ulike faktorer som er med på å farge og påvirke pedagogens arbeid og de pedagogiske løsningene pedagogen velger å benytte seg av. Disse presenteres hovedsakelig i oppgavens første del, som jeg har valgt å kalle Det musikkpedagogiske bakteppet. Dette hovedkapitlet tar for seg ulike elementer jeg vurderer som viktige i forhold til det å virke som musikkpedagog, og som musikkpedagogen bør ha en viss kunnskap om og et visst forhold til. | no_NO |
dc.language.iso | nob | no_NO |
dc.subject | musikkpedagogikk | no_NO |
dc.subject | musikkundervisning | no_NO |
dc.title | Fellestimen i musikk - herlig suksess eller kanon fiasko? | no_NO |
dc.type | Master thesis | no_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Humanities: 000::Musicology: 110::Music pedagogics: 114 | no_NO |
dc.source.pagenumber | 95 | no_NO |