Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorLøfsnæs, Elsa
dc.date.accessioned2012-11-21T09:56:35Z
dc.date.available2012-11-21T09:56:35Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationLøfsnæs, E. (2012). Elevsamtalen som utgangspunkt for tilpasset opplæring. Psykologi i kommunen 47(4), 27-33.no_NO
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/145861
dc.description.abstractDenne artikkelen viser til et forskningsprosjekt med utgangspunkt i et ønske fra en rektor og to lærerteam om samarbeid om "den nyttige elevsamtalen". Først samarbeides det om generelle kriterier for gode elevsamtaler. Videre samarbeides det om tilpasset opplæring som grunnlag for samtale med elever som har lavt mestrings- og aktivitetsnivå. Et utvidet perspektiv på tilpasset opplæring styrker dialogen i elevsamtalene og den enkelte elevs følelse av selvverd. Slik styrkes også elevsamtalen som et nyttig redskap for videre utvikling.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.publisherPsykologi i kommunenno_NO
dc.subjectelevsamtalerno_NO
dc.subjecttilpasset opplæringno_NO
dc.titleElevsamtalen som utgangspunkt for tilpasset opplæringno_NO
dc.typeJournal articleno_NO
dc.typePeer reviewedno_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280::General education: 281no_NO
dc.source.pagenumbers. 27-33no_NO
dc.source.volume47no_NO
dc.source.journalPsykologi i kommunenno_NO
dc.source.issue4no_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel