dc.contributor.author | Methi, Solveig | |
dc.contributor.author | Wie, Anne Lise | |
dc.date.accessioned | 2012-11-22T13:40:01Z | |
dc.date.available | 2012-11-22T13:40:01Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.citation | Methi, S. og Wie, A-L. (2007). Praksisfeltet som læringsarena - for hvem? Hva kan vi som faglærere lære av studenters refleksjoner etter GLSM-praksis? Tidsskriftet FOU i praksis 1(2), 45-57. | no_NO |
dc.identifier.issn | 1504-6893 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/145877 | |
dc.description.abstract | I forbindelse med gjennomføringen av GLSM-faget ved Høgskolen i Nesna (HiNe), høsten 2005, kom prosjektet "Styrking av praksis i lærerutdanninga" i stand. Studenter, øvingslærere, faglærere og prosjektledelse fikk kurs sammen i metoden i metoden storyline, som måtte benyttes av studentene da de gikk ut i småskolepraksis. Som faglærere har vi som mål å utdanne dyktige allmennlærere som er bevisste og har kunnskaper om grunnleggende begynneropplæring. Men hva vet vi om hvorvidt vi lykkes i oppnåelsen av vårt mål? Vi har i denne sammenhengen valgt å ta utgangspunkt i studentenes egenrefleksjoner fordi de der får tydeliggjort hva de ser på som sin viktigste læringserfaring. "Når erfaringer blir reflektert over, vurdert og systematisert, er vi på god vei til å lære av de erfaringer vi gjør." Tiller, 2006, s. 25) | |
dc.language.iso | nob | no_NO |
dc.publisher | Tapir akademisk forlag | no_NO |
dc.subject | praksisfeltet | no_NO |
dc.subject | læringsarena | no_NO |
dc.subject | faglærere | no_NO |
dc.title | Praksisfeltet som læringsarena - for hvem? Hva kan vi som faglærere lære av studenters refleksjoner etter GLSM-praksis? | no_NO |
dc.type | Journal article | no_NO |
dc.type | Peer reviewed | no_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Education: 280::General education: 281 | no_NO |
dc.source.pagenumber | 45-57 | no_NO |
dc.source.volume | 1 | no_NO |
dc.source.journal | Tidsskriftet FOU i praksis | no_NO |
dc.source.issue | 2 | no_NO |