dc.contributor.author | Verstad, Berit | |
dc.contributor.author | Voll, Anne-Lise Sandnes | |
dc.date.accessioned | 2010-04-28T08:28:57Z | |
dc.date.available | 2010-04-28T08:28:57Z | |
dc.date.issued | 2010-04-28T08:28:57Z | |
dc.identifier.isbn | 978-82-7456-603-3 | |
dc.identifier.issn | 1504-7172 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/146251 | |
dc.description.abstract | Denne rapporten retter fokus på hvordan barnehagestyreren som administrativ-,
pedagogisk- og personalansvarlig leder arbeider med å integrere likestilling i barnehagens
daglige virksomhet, og spesielt hvordan barnehagestyreren arbeider for å bedre
kjønnsbalansen i personalet gjennom å rekruttere menn. For å få svar på disse
spørsmålene gjennomførte vi våren 2009 en elektronisk spørreundersøkelse til
barnehagestyrerne i Trøndelag. Spørreskjemaet gikk til 549 styrere. 317 styrere (58 %)
responderte på undersøkelsen, derav 291 kvinner og 26 menn. Andelen menn av gruppen
som har svart er 8 %, som tilsvarer andelen mannlige styrere på landsbasis. This report focuses on how the kindergarten manager as the administrative, educational
and personnel leader is working to integrate gender equality into the kindergarten's daily
activities, and especially how the kindergarten manager is working to improve gender
balance in staff through the recruitment of men. | en_US |
dc.description.sponsorship | Kunnskapsdepartementet, Fylkesmannen i Nord Trøndelag og Høgskolen i Nord-Trøndelag | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.relation.ispartofseries | Rapport / Høgskolen i Nord-Trøndelag;67 | |
dc.subject | barnehage | en_US |
dc.subject | likestillilng | en_US |
dc.subject | rekruttering av menn | en_US |
dc.subject | utviklingsarbeid | en_US |
dc.subject | Kindergarten | en_US |
dc.subject | gender equality in kindergarten | en_US |
dc.subject | recruitment of men to kindergarten work | en_US |
dc.title | Barnehagestyreres arbeid med likestilling i barnehagen: rapport fra en spørreundersøkelse i Trøndelag | en_US |
dc.type | Research report | en_US |