Dokumentere hva – hvor? Utredning og undervisningsopplegg om digitale dokumentasjonsverktøy for studenter ved Høgskolen i Nord-Trøndelag
Peer reviewed, Research report
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/146295Utgivelsesdato
2013-04-08Metadata
Vis full innførselSamlinger
Sammendrag
Denne rapporten beskriver et prosjekt med implementering av elektroniske verktøy for dokumentasjon av helsehjelp ved Høgskolen I Nord-Trøndelag.
Hovedmål for prosjektet var å utarbeide undervisningsopplegg for sykepleier- og vernepleierstudenter i bruk av ulike elektroniske pasient- og brukerdokumentasjonsverktøy i forbindelse med utdanningsløpet fram mot fagutøvelsen av eget yrke.
Den metodiske strategien i prosjektet var en livssyklusmodell for bruk av IKT -programvare, med fokus på den eksplorative og implementerende fasen. Prosjektet hadde seks delmål, som hver for seg var viktige for progresjonen og måloppnåelsen i prosjektet