Bilføreropplæring for fremmedspråklige: hvordan kan bilføreropplæringen tilrettelegges for fremmedspråklige elever
dc.contributor.author | Krogstad, Olav | |
dc.date.accessioned | 2009-05-07T09:23:48Z | |
dc.date.issued | 2007-01 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/146678 | |
dc.description.abstract | Fremmedspråklige elever bruker lang tid og mange timer i for å oppnå førerkort og de får senere en svært høy ulykkesfrekvens som sjåfører. Denne oppgaven tar fatt i dette problemet og omhandler tilrettelegginger i undervisningen for å bedre læringsprosessen for fremmedspråklige elever i trafikkopplæringen. I et forprosjekt ble nåsituasjonen om hvilke tiltak trafikkskolene gjennomfører i dag undersøkt. Denne nåsituasjonen er et av grunnlagene for forskningen i dette prosjektet. Målet med denne oppgaven, er å undersøke hvordan bilføreropplæringen kan tilrettelegges slik at opplæringen skal gi best mulig resultat for denne elevgruppen. | en |
dc.format.extent | 541767 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nor | en |
dc.publisher | Høgskolen i Akershus; Avdeling for yrkesfaglærerutdanning | en |
dc.subject | bilføreropplæring | en |
dc.subject | fremmedspråklige | en |
dc.subject | trafikkopplæring | en |
dc.subject | pedagogikk | en |
dc.title | Bilføreropplæring for fremmedspråklige: hvordan kan bilføreropplæringen tilrettelegges for fremmedspråklige elever | en |
dc.type | Master thesis | en |