1. GIR : hvordan bruke IKT som et hjelpemiddel for å få ungdom til å forstå risiko?
dc.contributor.author | Jacobsen, Erik | |
dc.contributor.author | Kaasa, Anders | |
dc.contributor.author | Nygård, Anders Platou | |
dc.date.accessioned | 2010-09-29T08:19:20Z | |
dc.date.available | 2010-09-29T08:19:20Z | |
dc.date.issued | 2010-09-29T08:19:20Z | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/146693 | |
dc.description.abstract | Vi har en hypotese om at mange av dagens ungdom ikke alltid har motivasjon til å lese teori for å kunne bestå en teoriprøve. Ut i fra at risiko er en av de røde trådene i dagens føreropplæring valgte vi følgende problemstilling: ”Hvordan bruke IKT som et hjelpemiddel for å få ungdom til å forstå risiko?” Vi har valgt å lage en demoversjon av et opplæringsprogram som er basert på føreropplæringen for klasse B og BE. Vi har kommet frem til at ungdommene blir engasjert og motivert ut i fra måten vi har bygd opp programmet på. Hovedmålet for opplæringsprogrammet er å få i gang en tankeprosess som skal kunne danne grunnlag for en dypere og bredere forståelse av risiko og andre viktige elementer i føreropplæringen. Data er stadig en større del av hverdagen og programmet kan derfor tilpasses ulike målgrupper. Vi ser for oss dette programmet i fullversjon som et supplement i dagens opplæring og ingen erstatter for annet pensum. Vi mener programmet er fremtidsrettet og nyskapende i dagens digitale verden. Hvor vidt hovedmålet kan nåes ved å lage en fullversjon av dette programmet vil fremtiden vise. | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.relation.ispartofseries | Kandidatoppgaver 2010; | |
dc.title | 1. GIR : hvordan bruke IKT som et hjelpemiddel for å få ungdom til å forstå risiko? | en_US |
dc.type | Student paper, others | en_US |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
-
Kandidatoppgaver [128]