Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHammer, Stine G.
dc.contributor.authorLønningen, Linn K.
dc.date.accessioned2012-08-28T08:52:50Z
dc.date.available2012-08-28T08:52:50Z
dc.date.issued2012-08-28
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/146762
dc.description.abstractI løpet av tiden ved trafikklærerutdanningen har vi blitt mer bevisst på atferd i trafikken. Gjennom psykologien har vi fått en del forklaringer på hvorfor folk handler som de gjør, og de forskjellige personlighetstrekkene som påvirker atferden. Gjennom fysikken har vi fått sett hvor lite som egentlig skal til før det går galt og hvor mange variabler som virker inn på bl.a. bremselengde. Via jussen har vi fått lært om de juridiske konsekvensene av våre feilhandlinger i trafikken. Dette har som sagt gjort oss mer bevisste og det igjen førte til at vi la merke til folks dårlige vaner i trafikken. Det vi begge la merke til og ergret oss over var mangel på avstand til forankjørende. Vi har begge opplevd å ha biler og lastebiler tett oppunder bak mens vi har vært ute på veien og irritert oss over det ubehaget det medførte og lurt på hva hensikten med det er. Vi ville finne ut hvor flinke/dårlige kjørende egentlig er til å holde avstand og å finne årsaker til at dette og om handlingene var bevisste eller ubevisste. Målet med oppgaven er å kartlegge folks kjørevaner når det kommer til avstand i trafikken og kanskje gjennom spørreundersøkelsen skape enn viss bevisstgjøring rundt temaet. Det var interessant å se sammenhengen mellom det som ble gjort ute i trafikken og det folk svarte i spørreundersøkelsen angående avstand i trafikken og bremselengde. Vi har nå skrevet en rapport om våre funn og prøvd og gitt en forklaring på hvorfor folk handler som de gjør.no_NO
dc.relation.ispartofseriesKandidatoppgave;2012
dc.titleHva er bakgrunnen for valg av avstand til forankjørende?no_NO
dc.typeStudent paper, othersno_NO
dc.source.pagenumber28 s.no_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel