«Ansvar for egen læring» i norsk skole
dc.contributor.author | Lyngsnes, Kitt Margaret | |
dc.date.accessioned | 2009-04-29T07:52:05Z | |
dc.date.issued | 2007-01 | |
dc.identifier.issn | 1504-6893 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/146834 | |
dc.description.abstract | Artikkelen tar utgangspunkt i vår tids fokus på læring og den som skal lære. Prosjektet artikkelen omhandler stiller spørsmål om hvordan "ansvar for egen læring" (AFEL) oppfattes og realiseres i videregående skole. Gjennom en kvalitativ datainnsamling gjennom et skoleår, framkommer to rasjonaliteter knyttet til begrepene "individ-AFEL" og "yrkes-AFEL". De representerer ulike verdi- og normsystemer og ulike elev- og lærerroller framtrer i de to. | en |
dc.format.extent | 376512 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nor | en |
dc.publisher | Tapir forlag | en |
dc.subject | ansvar for egen læring | en |
dc.subject | AFEL | en |
dc.title | «Ansvar for egen læring» i norsk skole | en |
dc.type | Peer reviewed | en |
dc.type | Journal article | en |
dc.source.pagenumber | 45-59 | en |
dc.source.volume | 1 | en |
dc.source.journal | Tidsskriftet FoU i praksis | en |
dc.source.issue | 1 | en |