Ledelse i mellomrommet Barnehagemyndighetens ledelse av kompetanseutvikling i samhandling med styrerne i barnehagen
dc.contributor.author | Holmvik, Anne-Lise | |
dc.date.accessioned | 2012-11-05T13:50:58Z | |
dc.date.available | 2012-11-05T13:50:58Z | |
dc.date.issued | 2012-11-05 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/147247 | |
dc.description.abstract | Denne masteravhandlingen ser på barnehagemyndighetens ledelse av kompetanseutvikling av ansatte i barnehagene i samhandling med styrerne. Ut fra problemstillingen er det formulert tre forskningsspørsmål: Hvordan forstår barnehagemyndigheten og styrerne begrepene kunnskap og kompetanse? Hvordan leder og administrerer barnehagemyndigheten kompetanseutvikling i samhandling med styrerne? Hvilken betydning har kontekst og organisasjonsstruktur i kommunen på barnehagemyndighetens ledelse av kompetanseutvikling i samhandling med styrerne? Hovedfunnene i undersøkelsen viser at barnehagemyndighetens ledelse av kompetanseutvikling på det regionale nivået fungerer godt ved at både private og kommunale barnehager inkluderes på lik linje. | no_NO |
dc.language.iso | nob | no_NO |
dc.subject | Ledelse | no_NO |
dc.subject | Barnehagen | no_NO |
dc.subject | kompetanseutvikling | no_NO |
dc.title | Ledelse i mellomrommet Barnehagemyndighetens ledelse av kompetanseutvikling i samhandling med styrerne i barnehagen | no_NO |
dc.type | Master thesis | no_NO |
dc.source.pagenumber | 121 s. | no_NO |