dc.contributor.author | Lien, Dag Ola | |
dc.contributor.author | Skarsvåg, Kåre Inge | |
dc.date.accessioned | 2012-11-06T08:36:16Z | |
dc.date.available | 2012-11-06T08:36:16Z | |
dc.date.issued | 2012-11-06 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/147257 | |
dc.description.abstract | I denne avhandlingen vil vi sette søkelyset på betydningen av å drive kontinuerlig utvikling av veiledere ved lederutviklingsprogrammer. Denne empiriske studien er basert på analyse av kvalitative intervjuer av samtlige veiledere ved Luftkrigsskolens lederutviklingsprogram, Base Camp. Hensikten med studien er å bidra til å videreutvikle god veiledningspraksis, og vil forhåpentligvis kunne bidra til større forståelse for at veilederne ikke ensidig bruker en teknisk - rasjonell undervisningsmetode, men at man bør ha blikk for både den teknisk-rasjonelle, det teoretiske og abstrakte, og anvende dette med praktisk klokskap i utøvelsen av sitt arbeide. | no_NO |
dc.description.sponsorship | In this thesis, we will focus attention on the importance of conducting continuous development of leadership development coaches. This empirical study is based on the analysis of qualitative interviews of all supervisors at the Royal Norwegian Air Force Academy leadership development programme called Base Camp. The purpose of this study is to contribute to the further developing of good guidance practices, and hopefully contribute to a greater understanding that supervisors cannot unilaterally use a technical - rational teaching method, but should be aware of all the technical-rational, theoretical and abstract aspects and apply these with practical wisdom in the conduct of their work. | no_NO |
dc.language.iso | nob | no_NO |
dc.subject | veiledningspraksis | no_NO |
dc.subject | lederutviklingsprogram | no_NO |
dc.subject | Luftkrigsskolen | no_NO |
dc.title | God veiledning krever praktisk klokskap En studie av hvordan god veiledningspraksis utvikles blant veilederne på lederutviklingsprogrammet Base Camp ved Luftkrigsskolen | no_NO |
dc.type | Master thesis | no_NO |
dc.source.pagenumber | 136 s. | no_NO |