Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorAlsvik, Bodil Brå
dc.contributor.authorAndersstuen, Elin
dc.date.accessioned2012-11-05T14:19:53Z
dc.date.available2012-11-05T14:19:53Z
dc.date.issued2012-11-05
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/147259
dc.description.abstractDenne masteroppgaven handler om hvordan kompetanse forstås og konstrueres, og hvilken betydning forståelsen og konstruksjonen har ved tilsetting av lærere i grunnopplæringen. Undersøkelsen er kvalitativ, hvor både dokumentanalyse og kvalitative intervju er benyttet som analysemetoder. Funnene tyder på at det i liten grad foregår forhandlinger om kompetanse i tilsettingsprosessen. Partene er i all hovedsak enig om at det er personlig egnethet som skiller søkerne fra hverandre etter at de formelle kompetansekravene er på plass – men heller ikke i forhold til dette elementet synes det å foregå forhandlinger.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.subjecttilsettingsprosessenno_NO
dc.subjectskolenno_NO
dc.subjectkompetanseno_NO
dc.titleDiskurser om kompetanse og betydningen for tilsettingsprosessen i skolenno_NO
dc.typeMaster thesisno_NO
dc.source.pagenumber129 s.no_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel