dc.contributor.author | Johnsen, Wenche | |
dc.date.accessioned | 2014-07-29T10:50:43Z | |
dc.date.available | 2014-07-29T10:50:43Z | |
dc.date.issued | 2014-07-29 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/198845 | |
dc.description.abstract | Studiens viktigste funn er at mange av utfordringene disse åtte jentene har, og som påvirker
deltagelsen deres negativt i kroppsøvingsfaget, stammer fra dårlig selvoppfatning og selvtillit.
De har dårlig selvoppfatning og negative erfaringer med faget, og de blir påvirket negativt av
både formelle og uformelle faktorer i kroppsøvingsundervisningen. Konklusjonen er at for å få disse jentene mer aktive i kroppsøvingsfaget, bør det skje noen
endringer i undervisningen, slik at selvoppfatningen og selvtilliten deres blir bedre. Flere
konstruktive tilbakemeldinger, differensiering, medbestemmelse, mer fokus på
bevegelsesglede og mindre konkurranseaktiviteter er noen av løsningene jentene kommer med
for at faget skal fungere bedre for dem | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.subject | kroppsøving, deltagelse, selvoppfatning | nb_NO |
dc.title | Formelle og uformelle faktorer som påvirker jenters selvoppfatning, atferd og deltagelse i kroppsøving i videregående skole | nb_NO |
dc.title.alternative | Formal and informal factors affecting the girls self-perception, behavior and participation in physical education in upper secondary school | nb_NO |
dc.type | Master thesis | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 62 s. | nb_NO |