dc.contributor.author | Oddøy, Hanne Bråten | |
dc.date.accessioned | 2016-02-12T09:56:58Z | |
dc.date.available | 2016-02-12T09:56:58Z | |
dc.date.issued | 2016-02-12 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2378896 | |
dc.description.abstract | Det overordnede tema for denne rapporten er Den profesjonelle barnehagelærer. Ut fra dette har jeg valgt å fokusere på barns medvirkning. Ut fra dette fokuset valgte jeg problemstillingen:
Hvilken forståelse har barnehagelæreren av medvirkning for 1 åringene?
Problemstillingen dannet grunnlaget for valg av teori og metode. Det teoretiske fokuset i oppgaven omhandler medvirkning med fokus på de yngste barna, deres kroppslighet og pedagogens barnesyn.
Jeg har valgt å basere rapporten på et kvalitativt forskningsintervju der jeg har innhentet informasjon fra to barnehagelærere omkring deres kunnskaper og praksis omkring medvirkning for de yngste. | |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.rights | Navngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/no/ | * |
dc.subject | 1 åringer | nb_NO |
dc.subject | medvirkning | nb_NO |
dc.subject | barnehage | nb_NO |
dc.title | Hvilken forståelse har barnehagelæreren av medvirkning for 1 åringene? | nb_NO |
dc.type | Student paper, others | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Education: 280::Other disciplines within education: 289 | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 23 | nb_NO |