Blar i Publikasjonsserier (avsluttet) fra HiNe på tittel
Viser treff 92-111 av 117
-
Sammen om formidling : Høgskolen i Bodø og Høgskolen i Nesna fellesarrangementer under Forskningsdagene 2007, Mo i Rana
(Fredrikke, Working paper, 2008-10-03) -
Samspill med fokus på barneperspektivet : studentoppgaver fra studiet Småbarnspedagogikk 2006-2007
(Fredrikke, Working paper, 2008-10-17) -
Samspillets betydning for den semantiske og fonologiske språkutviklingen i tidlige leveår
(Fredrikke, Research report, 2008-11-24) -
The School Reform - 2006: Knowledge Promotion : A critical view
(Fredrikke, Research report, 2008-11-24) -
"Se tennene!" : barnetegning - en skatt og et slags spor : en sosiokulturell analyse av barns tegneprosesser i barnehagen
(Fredrikke, Research report, 2009-05-29) -
Skolens verdigrunnlag i et rawlsiansk perspektiv
(Fredrikke, Research report, 2009-05-29) -
Slik vi ser det : hva synes studenter om sin egen IKT-kompetanse etter avsluttet allmennlærerutdanning?
(Fredrikke, Research report, 2008-11-24) -
Small Rural Schools : A Small Inquiry
(Høgskolen i Nesnas skriftserie, Research report, 2008-10-07) -
Små skoler i små samfunn : å studere utdanning og læring i kontekst
(Fredrikke, Research report, 2008-11-24) -
”Den som steller vogga, styrer landet.” Klar tale med uklart innhold. Analyse av debatten i Stortingets familie- og kulturkomité om St.meld. nr. 41(2008-2009) ”Kvalitet i barnehagen.”
(Fredrikke; 2013, nr 1, Research report, 2013-05-10)Jeg finner det vanskelig å trekke noe mer ut av debatten, som er relevant for kvalitetsbegrepet. Det er ikke overraskende at stortingsrepresentantene nærmer seg temaet på en annen måte enn det en språkforsker eller logiker ... -
Sosialt utviklende og lærende prosesser i små og større læringsmiljøer
(Fredrikke, Research report, 2008-12-09)Artikkelen bygger på et forskningsprosjekt rettet mot oppvekst og læring i grissgrendte områder. Mer presist er det fokus på hvordan sosialisering, sosial læring og utvikling av sosial kyndighet foregår i skoleområder ... -
The Teacher for the Knowledge Society : With contributors from Argentina, Norway, Poland and USA
(Fredrikke, Working paper, 2008-10-02) -
Tenke det, ønske det, ville det med, men gjøre det...? : en evaluering av natur- og miljøfag etter Reform 97
(Høgskolen i Nesnas skriftserie, Research report, 2009-03-24) -
Teori og praksis i lærerutdanning
(Fredrikke, Research report, 2009-05-29) -
Undervisningsopplegg med oppmerksomhet mot egen og andres kropper - magedans ved videreutdanning rettet inn mot seksualitet, seksuelle overgrep og misbruk : rapport om prosjektet
(Fredrikke;2014, nr 2, Research report, 2014-10-14)Undervisningsopplegget har vært gjennomført på to kull ved Videreutdanning rettet inn mot seksualitet, seksuelle overgrep og misbruk. Oppmerksomheten er rettet inn mot egen og andres kropper ved hjelp av bevegelse. Magedansen ... -
Universitas Borealis? : høyere utdanningsinstitusjoner i Nord-Norge : struktur, samarbeid, studentsøkning, scenarier
(Høgskolen i Nesnas skriftserie, Research report, 2008-10-07) -
Utdanning og forskning innenfor samiske miljø på Helgeland og Västerbotten
(Fredrikke, Research report, 2009-05-29) -
Utkantskolen - en nettverksskole : evaluering av et prosjekt om desentralisert videregående opplæring i Nordland fylke
(Høgskolen i Nesna skriftserie, Research report, 2009-03-24) -
Utvärdering av IT och lärkulturer : ett samarbetsprojekt mellan Umeå Universitet och Høgskolen i Nesna
(Fredrikke, Research report, 2009-06-02) -
Utvikling av en praksisrettet læreutdanning
(Fredrikke, Working paper, 2009-03-18)Denne artikkelen søker å belyse muligheter for utvikling av en praksisrettet lærerutdanning på bakgrunn av erfaringer fra arbeid innenfor programmet ”Veiledning av nyutdannede lærere” og annen tilgrensende kunnskap. Jeg ...