dc.contributor.author | Skåren, Ragnhild Klefstad | |
dc.date.accessioned | 2015-02-09T13:38:21Z | |
dc.date.available | 2015-02-09T13:38:21Z | |
dc.date.issued | 2015-02-09 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/275635 | |
dc.description.abstract | Tittelen på rapporten er ‘’Naturen som læringsarena for barnehagebarn’’. Ut i fra dette ble problemstillingen: Hvilket syn har barnehagelærere på naturen som læringsarena for barnehagebarn, og hvordan blir dette tilrettelagt i praksis? Resultatene i denne undersøkelsen baseres på en kvalitativ datainnsamlingsmetode, hvor jeg har benyttet meg av intervju. Jeg har gjennomført tre intervju med barnehagelærere fra to ulike barnehager. Formålet med oppgaven er at jeg, som den profesjonelle barnehagelærer, og forhåpentligvis andre barnehagelærere, skal bli bevisst hvordan vi kan bli gode på å tilrettelegge for barns læring i naturen. Undersøkelsen viste at alle barnehagelærerne mente naturen var en veldig viktig læringsarena for barnehagebarn, både med tanke på læring og mestring, barns medvirkning til læring og naturen som læringsarena for sosial kompetanse. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.rights | Navngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/no/ | * |
dc.subject | barnehager, naturen, læringsarena, barnehagelærere | nb_NO |
dc.title | Naturen som læringsarena for barnehagebarn | nb_NO |
dc.type | Student paper, others | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Social science: 200::Education: 280::Other disciplines within education: 289 | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 27 s. | nb_NO |