dc.contributor.author | Wiik, Guri Bitnes | |
dc.contributor.author | Omli, Ragnhild | |
dc.date.accessioned | 2015-07-01T11:11:52Z | |
dc.date.available | 2015-07-01T11:11:52Z | |
dc.date.issued | 2015-07-01 | |
dc.identifier.isbn | 9788274567368 | |
dc.identifier.issn | 1504-7172 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/286174 | |
dc.description.abstract | Helsefagutdanningen i Nord-Trøndelag (HiNT) består av to campuser; Namsos og Levanger. Siden
2008 er avansert simuleringsdukke brukt som pedagogisk metode til sykepleiestudentene ved
campus Namsos. l 2011 ble simulering implementert i undervisningen, bachelorutdanningen i
sykepleie, begge campuser- også kalt Temauker med simulering.
Å utdanne klinisk kompetente sykepleiere krever fokus både på teoretisk kunnskap og kliniske
ferdigheter. Denne rapporten beskriver og diskuterer anvendelse og resultat av pedagogiske
metoder i Temauker med simulering for bachelorstudenter i sykepleie. l tillegg ønsker en å
dokumentere prosessen med å integrere simulering som pedagogisk verktøy i sykepleieutdanningen.
l tidsperioden 2008-2013 har rundt 520 sykepleiestudenter deltatt i simulering.
Health education in Nord-Trøndelag University College (HiNT) consists of two campuses located in
Namsos and Levanger. Since 2008, advanced simulation has been used as a pedagogical method in
teaching nursing students at campus Namsos. In 2011 the «Theme Weeks of simulation» was
implemented in nursing bachelor degree education at both campuses . To educate clinically
competent nurses requires focus on both theoretical knowledge and clinical skills. This report
describes and discuss the application and profit of teaching methods in the Theme Weeks of
simulation for undergraduates in nursing. In addition, participants where invited to evaluate the
process of integrating simulation as educational tools in nursing education. In the period 2008-2013,
around 520 nursing students participated in simulation. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.relation.ispartofseries | Rapport / Høgskolen i Nord_Trøndelag;103 | |
dc.subject | simulering | nb_NO |
dc.subject | integrert undervisning | nb_NO |
dc.subject | sykepleieutdanning | nb_NO |
dc.subject | helsefag bachelorutdanning | nb_NO |
dc.subject | pasientsikkerhet | nb_NO |
dc.subject | klinisk vurderingsevne | nb_NO |
dc.subject | simulation | nb_NO |
dc.subject | integrated teaching | nb_NO |
dc.subject | nursing education | nb_NO |
dc.subject | patient safety | nb_NO |
dc.subject | health sciences bachelor education | nb_NO |
dc.title | Med simuleringsenheten som aktiv læringsarena for sykepleiestudentene: læringsutbyttene er målet - pedagogikken er verktøyet | nb_NO |
dc.type | Peer reviewed | nb_NO |
dc.type | Research report | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 81 s. | nb_NO |