Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorKristensen, Atle
dc.contributor.authorBratteng, Sylvi Irene
dc.date.accessioned2022-11-29T10:54:45Z
dc.date.available2022-11-29T10:54:45Z
dc.date.created2022-06-16T14:14:11Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationKristensen, A. & Bratteng, S. I. (2022). Nettbasert undervisning i grunnskolen - hva fremmer og hemmer elevenes læring? Psykologi i kommunen (PIK) .(3)en_US
dc.identifier.issn2535-7581
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3034705
dc.description.abstractI denne artikkelen presenterer vi funn fra en studie basert på læreres erfaringer fra forsøk med nettbasert undervisning i valgfag for ungdomsskolen. Erfaringene er relatert til strukturen i undervisningen, med undervisningsmetoden og til hvilke erfaringer lærerne har rundt elevenes læringsresultater. I forsøket defineres nettbasert undervisning gjennom faktorer innenfor kvalitetsområdene struktur-, prosess-, og resultatkvalitet som en integrert helhet i undervisningen. Funnene tyder på at lærerne erfarte utfordringer særlig knyttet til struktur og prosess i oppstarten av prosjektet. Mye er utbedret underveis og, til tross for utfordringer, beskriver lærerne elevenes læring fra undervisning gjennom bruk av nettbaserte løsninger som god. Det ser ut for at undervisningsmetoden har en nytteverdi for skolene, kommunen som helhet, og tendensen er at nettbasert undervisning blir møtt med positive holdninger blant lærere, elever og foreldre.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherForlaget Skolepsykologien_US
dc.relation.urihttps://psykisk-kommune.no/fagartikkel/nettbasert-undervisning-i-grunnskolen-hva-fremmer-og-hemmer-elevenes-laring/19.244
dc.titleNettbasert undervisning i grunnskolen - hva fremmer og hemmer elevenes læring?en_US
dc.title.alternativeNettbasert undervisning i grunnskolen - hva fremmer og hemmer elevenes læring?en_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280en_US
dc.subject.nsiVDP::Teknologi: 500::Informasjons- og kommunikasjonsteknologi: 550::Telekommunikasjon: 552en_US
dc.source.journalPsykologi i kommunen (PIK)en_US
dc.source.issue3en_US
dc.identifier.cristin2032513


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel