Blar i Nord Open Research Archive på forfatter "Lyngsnes, Kitt Margaret"
-
A Reflexive Eye on a Collaborative Action Research Project in School
Lyngsnes, Kitt Margaret (Journal article; Peer reviewed, 2016)This article presents a reflexive analysis of a collaborative action research project based on the “Nordic tradition” of action research. In this project I, in the role of researcher, worked with a team of four teachers ... -
«Ansvar for egen læring» i norsk skole
Lyngsnes, Kitt Margaret (Peer reviewed; Journal article, 2007-01)Artikkelen tar utgangspunkt i vår tids fokus på læring og den som skal lære. Prosjektet artikkelen omhandler stiller spørsmål om hvordan "ansvar for egen læring" (AFEL) oppfattes og realiseres i videregående skole. Gjennom ... -
Lærere og forskere i samarbeid om utvikling av skolen Erfaringer fra Ladeprosjektet
Lyngsnes, Kitt Margaret (Rapport / Høgskolen i Nord-Trøndelag;74, Peer reviewed; Research report, 2011-04-12)Denne rapporten omhandler et delprosjekt i Ladeprosjektet. Dette var et aksjonsforskningsprosjekt støttet av Norges Forskningsråds program Praksisrettet FoU for barnehage, grunnopplæring og lærerutdanning. Prosjektet var ... -
Pedagogisk observasjon som læringsaktivitet i trafikklærerutdanningen
Kjelsrud, Hilde (Ph.d. i studier av profesjonspraksis;nr. 61, Doctoral thesis, 2023) -
Peer learning through pedagogical observation in driving teacher education in Norway
Kjelsrud, Hilde; Lyngsnes, Kitt Margaret (Peer reviewed; Journal article, 2021) -
Trajectories through Vocational Education and Training
Lyngsnes, Kitt Margaret; Rismark, Marit (Journal article; Peer reviewed, 2018)