Browsing Fakultet for samfunnsvitenskap (FSV) by Title
Now showing items 708-727 of 758
-
Uerstattelig kompetanse? : om Luftfartstilsynets flytteprosess
(Master thesis, 2013) -
Understanding informal networks in higher edcuation institutions : Theoretical concepts from a Russian and Norwegian perspective
(Journal article; Peer reviewed, 2015) -
Understanding the Climate for Transformational Change: Turning Attitudes into Action
(Master thesis, 2019) -
Understanding the need for adaptation in a natural resource dependent community in Northern Norway : issue salience, knowledge and values
(Journal article; Peer reviewed, 2015) -
Ungdoms bruk av alkohol – et spill av tilfeldigheter?
(Master thesis, 2019) -
Unge arbeidslediges oppstart i arbeidsmarkedstiltak
(Master thesis, 2019) -
Unge ledere med personalansvar
(Master thesis, 2019) -
Universitetenes rolle i konkurransestaten
(Chapter; Peer reviewed, 2019) -
User Choice – Blessing or Curse? Exploring Democratic Participation in Swedish and Norwegian Local Governments
(Journal article; Peer reviewed, 2016) -
Using Competence meeting as a Practical Reflective Method
(Journal article; Peer reviewed, 2009) -
Utvikling av ein læringskultur for digital kompetanse hjå lærarane på små og mellomstore barneskular
(Master thesis, 2011-11-09)Avhandlinga vår viser at det er behov for ein grunnleggjande digital kompetanse hjå alle lærarane. Utfordringa for å utvikla ein læringskultur for digital kompetanse hjå lærarane på små og mellomstore barneskular ligg i ... -
Utvikling av klasseledelse ved Beistad skole gjennom kunnskapsdelende kontekster: med aksjonsforskning som tilnærmingsstrategi
(Master thesis, 2010-10-06)Masteroppgaven handler om læringsprosesser med fokus på klasseledelse, både strukturelle og relasjonelle forhold. Problemststillingen er knyttet til om aksjonsforskning som utviklingsstrategi kan gi organisasjonen et løft ... -
Utvikling av lærende organisasjon gjennom teamarbeid : klasselærerteam - en arena for organisatorisk læring?
(Master thesis, 2011-11-09)Min konklusjon på problemstillingen er følgende: Klasselærerteamene bidrar til å utvikle skolen som en lærende organisasjon ved å være en arena for organisatorisk læring, først og fremst på individnivå, og i mindre grad ... -
Utvikling av norsk redningstjeneste - i lys av politisk beslutningsteori
(Master thesis, 2015) -
Utvikling av prosedyrer for individuelle utviklingsplaner og elevsamtaler: en aksjonsforskningsprosess for dokumentasjon av tilpasset opplæring
(Master thesis, 2009-10-15)Oppgaven handler om hvordan en kan utvikle en metodikk for dokumentasjon av tilpasset opplæring gjennom en aksjonsforskningsprosess. Jeg har gjennom et år studert egen organisasjon med tanke på hvordan en kan komme fram ... -
Utvikling av refleksjonsprosesser ved Motland og Varhaug skule: aksjonsforskning i egne virksomheter
(Master thesis, 2010-10-06)Masteravhandlingen vår i kunnskap og innovasjonsledelse (MKIL) handler om refleksjonsprosesser og hvordan dette kan bidra til kunnskapsutvikling i våre ledergrupper. Problemstillingen er knyttet opp mot hvordan ... -
Utvikling av reflekterte praktikere i Coop Sambo: virkninger av refleksjonsbasert kunnskapsutvikling i en strukturorientert virksomhet
(Master thesis, 2008-08)Målsettingen med masteroppgaven er å undersøke om ledertreningsprogrammet i Coop Sambo stimulerer til utvikling av reflekterte praktikere. Videre er det et mål med oppgaven å synliggjøre om det finnes organisatoriske ... -
Utvikling, kvalitet og ledelse. Kvalitetsutviklingssystem og ledelse i utdanningssektoren i Nord- Trøndelag
(Master thesis, 2012-11-05)I 2005 innførte Fylkestinget i Nord-Trøndelag et helhetlig kvalitetssystem for utdanningssektoren basert på en modell for planlegging, rapportering og vurdering. Vi har sett på hvilken betydning innføringen av systemet har ... -
Utviklingen i norsk personalledelse og HR - motebølge eller havblikk?
(Master thesis, 2015) -
Value creation on Norway’s green gold : an analysis of policy formulation and implementation in the field of nature conservation.
(Ph.D. in Sociology; no. 12 (2013), Doctoral thesis, 2013)This dissertation’s puzzle is to ascertain why a policy from 2003 aimed at increasing nature-based tourism in Norway has not yet lead to changes for tourism operators. The underlying expectations were that such a policy ...