Browsing Masteroppgaver i bedriftsøkonomi by Subject "internasjonalisering"
Now showing items 41-60 of 68
-
Korrupsjon på tvers av kulturelle grenser: norske bedrifters erfaringer med korrupsjon i India
(Master thesis, 2014) -
Kundetilfredshet som en helhetlig prosess : en studie av regionale hotellers måling og informasjonsbruk
(Master thesis, 2009)I dagens globaliserende og økt konkurranseutsatte verden er det blitt mer og mer vanlig at bedrifter innen ulike sektorer strever etter konkurransefortrinn gjennom å skape og levere verdi til sine kunder. På dette grunnlag ... -
Når laks har uflaks : effekten av politiske og kulturelle forhold på barrierene rettet mot eksport av norsk laks til EU
(Master thesis, 2008)Denne studien tar for seg hvilken innvirkning politiske og kulturelle forhold har på eksporten av norsk laks til EU. Formålet med oppgaven er å belyse hvordan politiske interesser og kulturelle forhold/forskjeller kan ... -
Opplevelsesbasert turisme i nord: hvordan samskaping og kunnskap innvirker på kundens opplevelse
(Master thesis, 2016) -
Problems of expansion for Nepalese noodles industry
(Master thesis, 2014) -
Relationship-builders or rule-followers? Trust challenges for Norwegian managers in China
(Master thesis, 2015) -
Relevancy of Uppsala model in higher eduvcational institution's internationalization: from the prospect of Australia
(Master thesis, 2010)Uppsala model is an important research work that has been tested empirically for decades, resulted appreciation and criticism as well. In this paper I have tried to find the ‘’ Relevancy of Uppsala Model in Internationalization ... -
Risikostyring og internasjonalt konkurransefortrinn - videreutvikling av en risikostyringsmodell
(Master thesis, 2015) -
Ska vi tørr i lag? : etableringen av Lofoten Stockfish Company: samarbeidsklima, motivasjon og mål
(Master thesis, 2006)I dette forskningsarbeidet ser jeg på hvordan allianser blir til som et resultat av endringer i bedrifters omgivelser. Fokus er på hvordan samarbeidsklima kan legge til rette for, og faktorer i tilknytning til marked, ... -
Status, possibilites and challenges of foreign direct investment in Nepal
(Master thesis, 2015) -
The effect of country-of-origin image on consumer's purchase behavior in context of Nepal
(Master thesis, 2014) -
To what extent are airlines communicating their commitment to sustainability issues?
(Master thesis, 2010)This thesis investigates Corporate Social Responsibility (CSR) in the aviation industry. The aim of the research is to analyse the extent to which these airlines are communicating their commitment to sustainability issues. ... -
Turistdestinasjoners merkepersonlighet: en empirisk studie av Hurtigruten
(Master thesis, 2015)