Browsing Artikler, rapporter og annet (FLU) by Title
Now showing items 998-1013 of 1013
-
Young students' perception of the health perspective in the Norwegian school subject Food and Health
(Peer reviewed; Journal article, 2023)In Norway, Food and Health (FH) is taught throughout compulsory school. Data acquisition for this study consists of 15 interviews with teachers and 26 focus group interviews (FGI) with 4th grade students (9-10 years), from ... -
Youths' and Adults' Stories Related to the Background for ADHD Assessment
(Journal article; Peer reviewed, 2015) -
Yrkesforberedelse eller fagopplæring med fagbrev? Med design og håndverk som kontekst
(Journal article; Peer reviewed, 2013) -
Zen und die Kunst des Schwimmen – Ästhetische Erfahrung als neue Perspektive für das Techniktraining
(Journal article; Peer reviewed, 2016) -
Zeroing the Output of Nonlinear Systems Without Relative Degree
(Conference object, 2023)The goal of this paper is to establish some facts concerning the problem of zeroing the output of an input-output system that does not have relative degree. The approach taken is to work with systems that have Chen-Fliess ... -
Å bevege seg i og gjennom tekster. Skjønnlitterær lesing i tverrfaglig undervisning om rovdyr på mellomtrinnet
(Peer reviewed; Journal article, 2022) -
Å bli og forbli lærer og spesialpedagog
(Conference object, 2011-07) -
Å lykkes i lag! – Samhandling mellom administrasjon og politikk
(Journal article; Peer reviewed, 2016) -
Å skape et uenighetsfellesskap. Historisk tidsskrift som debattforum
(Peer reviewed; Journal article, 2021) -
Å utvikle grunnskolelærarstudentane sin skrivekompetanse
(Journal article; Peer reviewed, 2017) -
Å velge aktiviteter selv som grunnlag for trivsel og mestring. En casestudie av kroppsøvingsundervisningen ved en videregående skole
(Journal article; Peer reviewed, 2017) -
Å åpne døra mot verda og framtida. Studenters tanker omkring sin framtidige yrkesfaglærerrolle
(Peer reviewed; Journal article, 2021)Artikkelen presenterer en studie der et utvalg studenter på praktisk pedagogisk utdanning for yrkesfag (PPUY) reflekterer over sin fremtidige lærerrolle. Studenter som gjennomfører PPUY har som regel en lang yrkespraksis ... -
Åpne oppgaver i engelsk og fremmedspråk
(Peer reviewed; Journal article, 2019) -
Åtte læreres trearbeidspraksiser. En diffraktiv analyse
(Journal article; Peer reviewed, 2018)I denne artikkelen undersøkes forskjeller i åtte barneskolelæreres trearbeidspraksiser i faget kunst og håndverk. Et datamateriale generert i forbindelse med skolebesøk bestående av flersanselige samtaler, fotomateriale ... -
Åtte naturfaglæreres forståelse av og erfaringer med utforskende arbeidsmåter og Forskerspiren ni år etter innføring av den norske nasjonale læreplanen Kunnskapsløftet (LK-06)
(Journal article; Peer reviewed, 2017)Improved learning by implementation of inquiry-based science education (IBSE) has been well documented. Eight Norwegian secondary school teachers associated the term IBSE with problem solving, good student dialogues, ... -
"Æ e trønder æ?" En nordtrønders tanker om sted, historie og identitet
(Chapter; Peer reviewed, 2021)