Browsing Artikler, rapporter og annet (FLU) by Title
Now showing items 496-515 of 1047
-
Knowledge building as theory development in education : What forms of progression and in-depth learning are possible in the subject of social sciences?
(Peer reviewed; Journal article, 2020) -
Knowledge building, curriculum, and knowledge: how to promote subject-specific use of ICT in school?
(Chapter; Peer reviewed, 2015) -
Knowledge of teaching resources in the training of primary and lower secondary school teachers
(Journal article, 2014) -
Kompresjonsstrømper til besvær?
(Journal article; Peer reviewed, 2014) -
KoMus and KOPRA-M: psychometric analysis of two musical competency tests adapted for Norwegian primary school students
(Peer reviewed; Journal article, 2024) -
Konstituering av en semiprofesjonell jentekorpraksis : En retrospektiv empirisk studie om frambringelsen av varige kulturelle verdier i Sandefjord jentekor
(MusPed:Research;No. 5, Peer reviewed; Chapter, 2022)Konstituering av en semiprofesjonell jentekorpraksis. En retrospektiv empirisk studie om frambringelsen av varige kulturelle verdier i Sandefjord jentekor -
Kortere utenlandsopphold for barnehagelærerstudenter - nye veier for profesjonsdanning?
(Peer reviewed; Journal article, 2023) -
Krafta i "Det grønne amt". Ei fortelling om NTE og Nord-Trøndelag
(Peer reviewed; Journal article, 2020)I 1919 ble det fylkeskommunale Nord-Trøndelag Elektrisitetsverk, NTE etablert. Etter noen vanskelige oppstartsår, ble NTE en av de viktigste bedriftene i Nord-Trøndelag. I samspill med fylkespolitikerne kom bedriften til ... -
Krevende, intrikat og spennende
(Others, 2011-04-07)Bokanmeldelse av K. Morton: Tilbake til Riverton -
Kritisere for å forstå? Om hermeneutikk og negativ læring i religionsundervisning
(Journal article; Peer reviewed, 2018)Religionskritikk får stadig større plass i vårt fleirreligiøse samfunn og utfordrar religionsundervisning i skule og kyrkje. Artikkelen drøftar kva plass kritikk kan ha i religionsundervisning ved å sjå på sentrale teoretiske ... -
Kulturens kår i et sammenslått Trøndelag
(Journal article, 2016) -
Kulturmøte i tekster og flerkulturell dannelse – tre norsklæreres betraktninger om migrasjonslitteratur
(Journal article; Peer reviewed, 2016)Denne artikkelen er basert på en intervjustudie av hvordan tre norsklærere i videregående skole betrakter flerkulturelle perspektiver i norskfaget. Formålet er å belyse læreres refleksjoner omkring bruk av litteratur som ... -
Kunnskap om og erfaring med livsmestring i skolen - muligheter og begrensninger
(Peer reviewed; Journal article, 2023)Før implementeringen av LK20 har det ligget i skolens mandat, gjennom formålsparagrafen i opplæringsloven, å utvikle elevenes evner til å mestre egne liv. Til tross for intensjonene i mandatet rapporterer mange elever at ... -
Kunnskapens verdi
(Journal article, 2013) -
Kunnskapsløftet og videreutdanning i spansk
(Journal article; Peer reviewed, 2006)Artikkelen tar opp problemstillinger knyttet til skolereformen Kunnskapsløftet og storsatsningen på 2. fremmedspråk. -
Kunnskapsreflektert praksis
(Journal article; Peer reviewed, 2018) -
Kunnskapsreflektert praxis som tilnærming til å artikulere og skape sammenheng mellom praktisk og teoretisk virksomhet i sosialt arbeid.
(Chapter; Peer reviewed, 2022)I kapittelet utforsker forfatteren fruktbare sammenhenger mellom teori og praksis med utgangspunkt i begrepet kunnskapsreflektert praxis, og de teoretiske forutsetningene som ligger til grunn for dette. Kunnskapsreflektert ... -
Kunst og håndverk i en digital tid 1
(Book, 2017) -
Kunst og håndverk i en digital tid 2
(Book, 2017) -
Kunsten å gå : Pilegrimsvandring og subjektiv livskvalitet
(Peer reviewed; Journal article, 2020)