• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Blar i Artikler, rapporter og annet (FLU) på utgivelsesdato 
  •   Hjem
  • Fakultet for lærerutdanning og kunst- og kulturfag (FLU)
  • Artikler, rapporter og annet (FLU)
  • Blar i Artikler, rapporter og annet (FLU) på utgivelsesdato
  •   Hjem
  • Fakultet for lærerutdanning og kunst- og kulturfag (FLU)
  • Artikler, rapporter og annet (FLU)
  • Blar i Artikler, rapporter og annet (FLU) på utgivelsesdato
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Blar i Artikler, rapporter og annet (FLU) på utgivelsesdato

Sorter på:

Rekkefølge:

Resultater:

Viser treff 21-40 av 725

  • Tittel
  • Utgivelsesdato
  • Registreringsdato
  • Forfatter
  • stigende
  • synkende
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Feltarbeid som metodologisk utfordring i framtidas analyser av gehørtraderte musikkulturer 

      Larsen, Ove (Journal article; Peer reviewed, 2007)
      This article discusses how fieldwork has been a central method for analysing and understanding music as part of culture. The author describes issues of understanding. Keywords:Fieldwork,music,ethnomusicology,oral tradition. ...
    • Praksisfeltet som læringsarena - for hvem? Hva kan vi som faglærere lære av studenters refleksjoner etter GLSM-praksis? 

      Methi, Solveig; Wie, Anne Lise (Journal article; Peer reviewed, 2007)
      I forbindelse med gjennomføringen av GLSM-faget ved Høgskolen i Nesna (HiNe), høsten 2005, kom prosjektet "Styrking av praksis i lærerutdanninga" i stand. Studenter, øvingslærere, faglærere og prosjektledelse fikk kurs ...
    • «Ansvar for egen læring» i norsk skole 

      Lyngsnes, Kitt Margaret (Peer reviewed; Journal article, 2007-01)
      Artikkelen tar utgangspunkt i vår tids fokus på læring og den som skal lære. Prosjektet artikkelen omhandler stiller spørsmål om hvordan "ansvar for egen læring" (AFEL) oppfattes og realiseres i videregående skole. Gjennom ...
    • Forestillinger om viten - noen perspektiv på forskning i drama/teater, 2. del 

      Allern, Tor-Helge (Journal article; Peer reviewed, 2008)
    • Omsorg eller formål : rasjonalitet og dilemmaer i fådeltskolen 

      Berg-Olsen, Anita (Doctoral thesis, 2008)
    • Pedagogisk-psykologiske tjenester på nett : innovasjoner med praktisk aksjonsforskning som utgangspunkt. 

      Knutsen, Oddbjørn (Journal article; Peer reviewed, 2008)
      Dette kapitlet omhandler et pågående aksjonsforskningsprosjekt ved to PPT-kontor og planlagt oppstart i to prosjektskoler på Helgeland. Formålet med prosjektet er å gjøre PP-tjenesten enda mer tilgjengelig for skolene. ...
    • Pas « assez bien » en Norvège? Une somalienne dans l’« entre-deux » 

      Lauritsen, Kirsten (Chapter; Peer reviewed, 2008)
      Dette er historien om Ayaan, en somalisk kvinne, om hennes erfaringer i Norge som flyktning og hennes dilemma: hvor hører hun hjemme? Studiene om livet til flyktninger i Europa beskriver mange dilemmaer, som ambivalensen ...
    • Katrine Fangen: Identitet og praksis. Etnisitet, klasse og kjønn blant somaliere i Norge [Bokanmeldelse] 

      Lauritsen, Kirsten (Journal article, 2008)
    • Når øyet styrer hånden : om mestringsprosesser i barnehagen 

      Frisch, Nina Scott (Journal article; Peer reviewed, 2008)
      Undersøkelsen som ligger til grunn for denne artikkelen fokuserer på barnehagepersonalets rolle i barns tegneprosesser. Artikkelen belyser tegneprosesser hvor tilretteleggelsen for direkte visuell persepsjon i prosess har ...
    • Forestillinger om viten - noen perspektiv på forskning i drama/teater 

      Allern, Tor-Helge (Journal article; Peer reviewed, 2008)
    • Evidence-based care and childbearing – a critical approach 

      Berg, Marie; Bondas, Terese; Brinchmann, Berit Støre; Lundgren, Ingela; Olafsdottir, Olof Asta; Vehviläinen-Julkunen, Katri; Hall, Elisabeth O.C. (Journal article; Peer reviewed, 2008)
    • Viktige perspektiver på skriving i skolen 

      Nilsen, Harald (Others, 2008-04-11)
      Bokmelding av: Harald Nilsen Lorentzen, Rutt Trøyte og Jon Smidt (red.). Å skrive i alle fag - 2008.
    • Digital dannelse 

      Thorshaug, Arve (Chronicle, 2008-10-14)
      Det å mestre digitale medier er én av fem grunnleggende ferdigheter, på linje med det å skrive, lese, regne og uttrykke seg muntlig. Digital kompetanse er en sammensatt kompetanse som betyr både teknisk, metodisk og ...
    • Forskningsbasert skoleutvikling 

      Lyngsnes, Kitt (Chronicle, 2008-10-23)
      Norske lærere blir stadig eldre. Gjennomsnittsalderen på lærerne er høg, og allerede utdannes det for få nye til å dekke skolens behov de nærmeste årene. I tillegg går søkningen til lærerutdanning drastisk nedover. I ...
    • Samisk barktaking : kulturspor etter tidligere ressursutnyttelse 

      Lorås, Jostein; Storaunet, Ken Olaf (Others, 2008-12-05)
      Dagens skog- og utmarkslandskap er preget av menneskenes bruk gjennom århundrer. Historiske spor etter dette kan vi finne mange steder. Enkelte trær kan ha sårmerker etter tidligere samisk bruk. Furua kan bli svært gammel ...
    • Samfunnets kompetansekrav utviklet i små skolemiljøer 

      Løfsnæs, Elsa (Journal article; Peer reviewed, 2009)
      Artikkelen fremhever små skolemiljøers særegne rammeforutsetninger for utvikling av "lokalkulturell handlingskompetanse" (Raaen, 1984), og at Kunnskapsløftets krav om målbare faglige resultater kan bidra til en lik, men ...
    • Long-term memories and experiences of childbirth in a Nordic context – a secondary analysis 

      Lundgren, Ingela; Karlsdottir, Sigfridur Inga; Bondas, Terese (Journal article; Peer reviewed, 2009)
    • ... ting må henge sammen ... Om å arbeide tverrfaglig og praksisnært i politiutdanningen 

      Hoel, Linda Antoniett; Selboe, Torgeir; Lindseth, Anders (Journal article; Peer reviewed, 2009)
    • Dysleksi og selvoppfatning: En kvalitativ intervjuundersøkelse 

      Sætre, Aina (Doktoravhandlinger ved NTNU;252, Doctoral thesis, 2009)
      I skolen skal man træde varsomt, thi der bliver mennesker til. (Grundtvig) Den foreliggende forskningsoppgaven handler om dysleksi. Et gjennomgående tema i hele arbeidet har vært hvordan erfaringer fra skoletiden kan ...
    • Bedre vurdering i kunstfagene 

      Limstrand, Kirsten; Abrahamsen, Gerd (Others, 2009)

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit
       

       

      Bla i

      Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

      Min side

      Logg inn

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit