Blar i Artikler, rapporter og annet (FLU) på tidsskrift "Tidsskrift for professionsstudier"
Viser treff 1-5 av 5
-
Formativ intervensjon i grunnskolen. Erfaringer med Minecraft som arbeidsmetode
(Peer reviewed; Journal article, 2020) -
Mediating Profession and Discipline: New challenges for teacher education
(Peer reviewed; Journal article, 2020)With increased focus on grade school teachers as subject professionals as background, this article articulates and explores some of the challenges and responsibilities that disciplinary scholars of school subjects in a ... -
On Bildung and the role of teachers in fostering global citizens
(Peer reviewed; Journal article, 2022) -
Professional Moral Reasoning and (lack of) Empathy
(Peer reviewed; Journal article, 2020) -
Stunder av ingenting, der alt kan skje -en innkjenning av og samtale om kroppslig kunnskap i barnehagen.
(Peer reviewed; Journal article, 2020)Kroppslig kommunikasjon i møte med barn er sentralt i barnehagelærerens profesjonsutøvelse. I artikkelen under - søker forfatterne hvordan kroppslig kunnskap utøves i en småbarnsavdeling. De gir eksempler på hvordan kroppslig ...