Blar i Artikler, rapporter og annet (FLU) på emneord "VDP::Humaniora: 000::Teologi og religionsvitenskap: 150"
Viser treff 1-6 av 6
-
Between past and future in religious education. The categorical answer
(Religious diversity and education in Europe;no. 41, Chapter; Peer reviewed, 2020) -
David Jones’s ‘Barbaric-fetish’ : Frazer and the ‘Aesthetic Value’ of the Liturgy
(Journal article; Peer reviewed, 2017)Much recent critical interest in the relationship between modernism and religion has concerned itself with the occult, spiritualism, and theosophy as opposed to institutional religion, relying on an implicit analogy between ... -
Dissociating psychology : religion, inspiration, and T. S. Eliot's subliminal mind
(Journal article; Peer reviewed, 2017)Using archival resources, I outline T. S. Eliot's fascination with the porous borders between science and religion. I show how the notion of a dissociated consciousness developed by the French psychologist Pierre Janet ... -
The father and the prodigal son : A comparison between Marilynne Robinson’s Home and Michael O’Brien’s The Father’s Tale
(Peer reviewed; Journal article, 2021) -
Kritisere for å forstå? Om hermeneutikk og negativ læring i religionsundervisning
(Journal article; Peer reviewed, 2018)Religionskritikk får stadig større plass i vårt fleirreligiøse samfunn og utfordrar religionsundervisning i skule og kyrkje. Artikkelen drøftar kva plass kritikk kan ha i religionsundervisning ved å sjå på sentrale teoretiske ... -
Store sprik. Ei gransking av modulen «RLE i PEL» i grunnskulelærarutdanninga
(Peer reviewed; Journal article, 2020)Artikkelen presenterer resultat frå ei gransking av modulen religion, livssyn og etikk i den nye, norske femårige grunnskulelærarutdanninga frå 2017. Modulen er fastlagt i forskrifta for utdanninga og er obligatorisk for ...