Browsing Doktorgradsavhandlinger i studier av profesjonspraksis by Subject "VDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280"
Now showing items 1-7 of 7
-
Bara som skapande - Om konstpraktik som meningsskapande och reflexiv process, belyst genom konstlärarens yrkeskunnande
(Ph.d. i studier av profesjonspraksis;nr. 30, Doctoral thesis, 2019) -
Barnehagen som arena for barns fysiske aktivitet - En mixed methods studie av 4-6 åringers og ansattes fysiske aktivitetsgrad i barnehagen, ansattes syn på fysisk aktivitet, og det pedagogiske miljøets kollektive bevissthet og praksis for å fremme aktivitet blant barna
(Ph.d. i studier av profesjonspraksis;Nr. 42, Doctoral thesis, 2021) -
Begrepet konsentrasjonsvansker og dets sensus communis. Siste års lærerstudenters, erfarne læreres og rådgiveres oppfatninger av og erfaringer med det operative begrepet konsentrasjonsvansker
(Ph.d. i studier av profesjonspraksis;nr. 33, Doctoral thesis, 2020) -
«Den entreprenørielle dannelsesreisen» – en kvalitativ studie av læringsprosesser
(Ph.d. i studier av profesjonspraksis; nr. 15 (2016), Doctoral thesis, 2016) -
Læreres lesedidaktiske praksiser. En studie av lesing i norsk, naturfag og samfunnsfag på ungdomstrinnet
(Ph.d. i studier av profesjonspraksis; nr. 23 (2018), Doctoral thesis, 2018) -
Lærerpraksiser i mangfoldige klasserom: En kvalitativ studie av samhandling i grunnskole for voksne
(Ph.d. i studier av profesjonspraksis;nr. 47, Doctoral thesis, 2022) -
Pedagogkroppen. En studie av kroppslig profesjonskunnskap(ing) i barnehagen
(Ph.d. i studier av profesjonspraksis;Nr. 50, Doctoral thesis, 2022)