Doktorgradsavhandlinger i studier av profesjonspraksis
Recent Submissions
-
Understandings of emotional abuse. A qualitative study on how emotional abuse is understood in a child welfare context
(PhD i Science of Professions;No. 67, Doctoral thesis, 2024) -
Teachers' professional learning through school-based mentor education - A mixed methods study
(PhD in Science of Professions;No. 66, Doctoral thesis, 2024) -
Physical high-intensity actions in elite soccer
(Doctor Philosophiae;no. 8, Doctoral thesis, 2024) -
Teaterkunstneren og de kunstneriske idéene Om skuespillere og andre teaterkunstneres utvikling av bærende kunstneriske idéer i samskapende teaterproduksjoner
(Ph.d. i profesjonsvitenskap;nr. 62, Doctoral thesis, 2024) -
Pedagogisk observasjon som læringsaktivitet i trafikklærerutdanningen
(Ph.d. i studier av profesjonspraksis;nr. 61, Doctoral thesis, 2023) -
Improvisation : a playful pressure to speak. A study into student teachers' experiences with facilitation of spontaneous English speech and the development of speaking confidence in English
(PhD in the study of professional praxis;no. 58, Doctoral thesis, 2023) -
Societal digital demands and needs in healthcare services : viewing the dignity of adults aged 75 years and older
(PhD in Science of Professions;no. 59, Doctoral thesis, 2023) -
Ideal, selvforståelse og yrkesidentitet. En studie av egne erfaringer som fengselsførstebetjent i spenningsfeltet mellom hjelp og grensesetting
(Ph.d. i studier av profesjonspraksis;nr. 60, Doctoral thesis, 2023) -
Sykepleier-pasient relasjoner som profesjonell praksis. En etnografisk studie om sykepleier-pasient relasjoner i hjemmesykepleie i en tid av New Public Management
(Ph.d. i studier av profesjonspraksis;nr. 28, Doctoral thesis, 2019) -
Every coin has two faces : Obstetricians’ practices, experiences, and perceptions in a multifarious reality of cesarean births in Bahia, Brazil
(PhD in the study of professional praxis;no. 53, Doctoral thesis, 2022) -
«Seile sin egen sjø» En kvalitativ studie om å være forelder eller søsken til en voksen kvinne med spiseforstyrrelse
(Ph.d. i studier av profesjonspraksis;nr. 54, Doctoral thesis, 2022) -
Læreres teamsamarbeid - mot mer nyanserte forståelser En studie av læreres interaksjoner i teamsamarbeid og deres refleksjoner om samarbeidet og muligheter for egen læring.
(Ph.d. i profesjonsvitenskap;nr. 56, Doctoral thesis, 2022) -
Pedagogkroppen. En studie av kroppslig profesjonskunnskap(ing) i barnehagen
(Ph.d. i studier av profesjonspraksis;Nr. 50, Doctoral thesis, 2022) -
Othering in the age of “diversity”. Cultural, ethnic and racial categorisations in education policy and social studies.
(PhD in the study of professional praxis;No. 45, Doctoral thesis, 2022) -
Samkunst som meningsskapende tilnærming - en mixed methods studie om valgfaget produksjon for scene
(Ph.d. i studier av profesjonspraksis;nr. 52, Doctoral thesis, 2022) -
Training and pole length manipulation for optimizing physiological capacities and technique to improve performance in Long-distance and Olympic-distance cross-country skiing
(Doctor Philosophiae;No. 6, Doctoral thesis, 2022) -
Ledelse og det gode liv : Ledelse i kunnskapsintensive organisasjoner
(Ph.d. i studier av profesjonspraksis;Nr. 51, Doctoral thesis, 2022) -
Idrettsledelse og coaching av kvinnelige spillere på toppnivå : Å lede kvinnelige toppfotballspillere – En studie av trener- og lederroller i et profesjonsperspektiv
(Ph.d. i studier av profesjonspraksis;Nr. 48, Doctoral thesis, 2022) -
Å ta beslutning om behovsmedisin : En kvalitativ studie om hvordan beslutningstaking praktiseres i forbindelse med bruk av behovsmedisin, i kommunale omsorgsboliger for eldre
(Ph.d. i studier av profesjonspraksis;Nr. 46, Doctoral thesis, 2022) -
Understanding musical leadership in light of performative and pedagogical practices from a hermeneutic practice ecological perspective
(PhD in the study of professional praxis;No. 41, Doctoral thesis, 2021)This article-based thesis consists of an extended abstract and three articles. The thesis is divided into two parts with a total of four texts and focuses on developing knowledge of musical leadership. In Part I, a synthesis ...