Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSkillingstad, Kristin
dc.date.accessioned2010-10-25T08:53:38Z
dc.date.available2010-10-25T08:53:38Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/141629
dc.descriptionMasteroppgave i praktisk kunnskap - Høgskolen i Bodø, 2010en_US
dc.description.abstractHensikten med denne masteroppgaven er å se nærmere på deltidssykepleiestudenters erfaringer. Hvilke erfaringer har deltidsstudenter når det gjelder hva som er viktig for læring og læreprosess relatert til teoretisk- og praksisu ndervisning. Studien er en kvalitativ undersøkelse, basert på en fenomenologisk - hermeneutisk tilnærming. Det er gjennomført intervjuer av 4 deltidssykepleiestudenter i 3 studieår. Funnene viser at deltidsstudenten står overfor flere utfordringer med å gå deltid, å kombinere studier med andre hverdagsoppgaver. Utfordringene er i forhold til organisering av studiene og valg av pedagogiske verktøy. Gruppearbeid, basisgrupper, bruk av problembasert læring og mappe som lærings- og vurderingsform er det mest utfordrende for deltidsstudenten. I forhold til funn å lære av forelesninger og å lære i praksis så har studentene gode erfaringer med at det skjer læring. Funnene diskuteres opp mot studiens teoretiske referanseramme og relevant forskning. Jeg forsøker å tenke med teorien for å forstå studentenes opplevelser og erfaringer i situasjonen. Det har også vært nødvendig å tolke meningene i det studentene har uttrykt gjennom det de har fortalt.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherHøgskolen i Bodø
dc.subjectpraktisk kunnskapen_US
dc.subjectprofesjonskunnskap
dc.titleViktige faktorer for studenters læring i sykepleierutdanningen : en studie av deltidssykepleiestudenters erfaringer over hva som har vært viktig for læring og læringsprosessen relatert til teoretisk- og praksisundervisningen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.subject.nsiVDP::Medical disciplines: 700::Health sciences: 800::Nursing science: 808
dc.source.pagenumber94en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel