Blar i Masteroppgaver i tilpasset opplæring på tittel
Viser treff 148-167 av 324
-
"Ka gjør æ når alt e borte etter to minutta?" : en studie av lærerens rolle i utviklingen av gode, strategiske lesere
(Masteroppgave i tilpassa opplæring;13/2010, Master thesis, 2010)Innføringen av Kunnskapsløftet har medført et enormt fokus på lesing som en av fem grunnleggende ferdigheter det skal jobbes med i alle fag og på alle trinn gjennom hele det B-årige skoleløpet. Internasjonale undersøkelser ... -
Kan "Vurdering for læring" øke elevenes motivasjon for matematikkfaget?
(Master thesis, 2014) -
Kan bruk av relasjonspedagogikk i klasserommet bidra til å redusere relasjonell aggresjon mellom jenter? : en studie i videregående skole, studiespesialiserende linje
(Masteroppgave i tilpassa opplæring;9/2012, Master thesis, 2012)Oppgaven vår skal belyse om det er mulig å redusere relasjonelI aggresjon blant jenter gjennom å anvende relasjonspedagogikk i klasserommet. Relasjonspedagogikkens betydning er, i et historisk perspektiv, anerkjent som ... -
Kan elever gjennom systematisk og veiledet skriving av begreper utvikle sin forståelse i matematikk? : gjennomføring av en innovasjon med bruk av digitalt verktøy
(Masteroppgave i tilpassa opplæring;nr. 2/2010, Master thesis, 2010)Masteroppgaven presenterer resultatene fra en innovasjon som forfatteren gjennomførte i egen matematikklasse skoleåret 2008-2009. Formålet med innovasjonen var å se om det å skrive begrepsforklaringer i matematikk kunne ... -
Kan PALS være et hjelpemiddel til å styrke klasseledelsen i skolens tilpassa opplæring?
(Master thesis, 2014) -
Kan utvikling av resiliens fremme læring av et andrespråk hos voksne innlærere?
(Master thesis, 2018) -
"Kan vi vente med å se?" : hvordan observerer barnehagen barn som er i risikosonen for å utvikle språkvansker, og hva blir gjort for å forebygge slike vansker?
(Masteroppgave i tilpassa opplæring;nr. 7/2010, Master thesis, 2010)I løpet av de siste årene er det blitt mer fokus på hvordan tidlig innsats kan virke forebyggende mot fagvansker i skolen. Ved at hjelpen settes inn tidlig kan en hindre at større og mer komplekse vansker oppstår. Forskning ... -
Kanskje jeg har lyst på ei utfordring, eller noe sånt? : tilpasset opplæring for den faglig sterke eleven med fokus på skjønnlitteraturundervisning
(Masteroppgave i tilpassa opplæring;18/2012, Master thesis, 2012) -
Karriererveiledning - en studie om kommunikasjon med unge voksne om karrierevalg
(Master thesis, 2015) -
Kartlegging av matematisk språkkompetanse i geometri hos yrkesfaglige elever i videregående skole : utvikling, utprøving og evaluering av kartleggingsverktøy
(Masteroppgave i tilpassa opplæring;11/2013, Master thesis, 2013) -
Kompetanse i kunst-og håndverk. Er praktiske ferdigheter nok?
(Master thesis, 2019) -
Kontaktlæreren i videregående opplæring i møte med elevenes foreldre
(Master thesis, 2018)