Blar i Masteroppgaver i tilpasset opplæring på emneord "norsk"
Viser treff 1-6 av 6
-
Arbeid med lesestrategier på 7. trinn : nyttig del av læringsarbeidet eller bortkastet tid?
(Masteroppgave i tilpassa opplæring;nr. 5/2010, Master thesis, 2010)Bakgrunn: Elever i Norge har lave leseferdigheter og har lav bevissthet om lesestrategier. Det er helst sterke lesere som bruker dem, og det er ikke enhetsskolens fortjeneste. Elever som strever med lesing kan oppleve ... -
Bare en del av et mål: klassisk litteratur i skolen
(Master thesis, 2015) -
Forskende lærerblikk på forsøk med færre karakterer i norsk
(Master thesis, 2015) -
"Ka gjør æ når alt e borte etter to minutta?" : en studie av lærerens rolle i utviklingen av gode, strategiske lesere
(Masteroppgave i tilpassa opplæring;13/2010, Master thesis, 2010)Innføringen av Kunnskapsløftet har medført et enormt fokus på lesing som en av fem grunnleggende ferdigheter det skal jobbes med i alle fag og på alle trinn gjennom hele det B-årige skoleløpet. Internasjonale undersøkelser ... -
"... men nå er det inni hodet mitt ...!" : en studie av minoritetsspråklige elvers vilkår for utvikling av ordforråd i skolen
(Masteroppgave i tilpassa opplæring;nr. 1/2009, Master thesis, 2009)Dette er en kvalitativ casestudie som omhandler vilkår for utvikling av ordforråd i skolen. Utvikling av ordforråd og forståelse kan en si er to sider av samme sak, og undersøkelsen er et bidrag til økt innsikt innenfor ... -
... sånn muntlige høytlesingsfag ... : en casestudie av arbeid med muntlige tekster i skolen etter Kunnskapsløftet
(Masteroppgave i tilpassa opplæring;14/2010, Master thesis, 2010)Med bakgrunn i Evaluering av Reform 97, der en fant at arbeid med muntlighet i skolen var lite planlagt med mangelfull veiledning, ønsket jeg å finne ut hvordan situasjonen er i dag hos noen femteklasser. Hvilke refleksjoner ...