Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorLaastad, Camilla Solø
dc.date.accessioned2013-07-02T12:10:29Z
dc.date.available2013-07-02T12:10:29Z
dc.date.issued2013-07-02
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/145324
dc.description.abstractProblemstilling for denne bacheloroppgaven er: ”Hvordan kan jeg som spesialpedagog hjelpe Bendik, som har diagnosen spesifikke lese- og skrivevansker, til å mestre de stadig økende kravene til prestasjoner med LK-06 som styringsdokument? Det jeg her søker svar på er hvordan jeg som spesialpedagog kan hjelpe denne gruppen elever til å frigjøre mer av deres energi og krefter til å bruke i oppgaveløsing og reflekterende tenking, framfor å slite seg ut på og komme seg gjennom en tekst uten å sitte igjen med verken innholdsforståelse eller krefter til å ta fatt på det videre arbeidet med teksten. Her vil jeg ta utgangspunkt i en elev på 5. trinn som strever med spesifikke lese- og skrivevansker. Dette fordi at overgangen fra 4. til 5. trinn er stor faglig sett, samt at utfordringen da vil bli enda større og kanskje virke mer uoverkommelig enn de forutgående år. I tillegg vil jeg se på denne problemstillingen i forhold til den nye reformen og dens krav. Et annet viktig aspekt å ta hensyn til er elevenes tanker og meninger rundt sin egen situasjon. Dette mener jeg er en viktig forutsetning for å gjøre en god jobb i forhold til det enkelte barn og dets utfordringer, samt at en god relasjon mellom elev og lærer er av stor betydning for et godt samarbeid og en god utvikling.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.subjectlese- og skrivevanskerno_NO
dc.titleÅ streve med spesifikke lese- og skrivevansker i dagens stadig mer teoretiske skolehverdagno_NO
dc.typeBachelor thesisno_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280::Special education: 282no_NO
dc.source.pagenumber28 s.no_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel