Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSelboe, Ingunn
dc.date.accessioned2010-03-24T12:12:46Z
dc.date.issued2010-03-24T12:12:46Z
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/145338
dc.description.abstractDenne fagoppgaven er en del av eksamen i pedagogikk. Ved denne har vi stått fritt til å velge eget tema og problemstilling under temaet ”Den profesjonelle førskolelærer”. Mitt valg av tema falt på tospråklighet. Og bakgrunnen til det er fordi jeg er tante til ei jente som har tospråklig bakgrunn og går i barnehagen. Av naturlige årsaker har jeg snakket en del med hennes foreldre om deres erfaringer når det gjelder dette. Så jeg er både faglig og personlig engasjert og jeg ønsker å utvikle en faglig kompetanse på dette området. På den måten har jeg som vikar i ulike barnehager blitt oppmerksom på tospråklig barn i barnehagen. Mitt inntrykk er at flere av barnehagene føler seg litt usikker på hvordan de skal gå fram når det gjelder de barna som kommer fra familier med et morsmål som er ukjent for dem. Og at barna lærer seg språket best på egenhånd, i lek. Men samtidig snakket de ansatte om at det var mange utfordringer med det å ha barn med ulik språklig bakgrunn i barnehagen. Jeg undret meg litt på dette, hvor ligger problemet?en
dc.format.extent281794 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonoben
dc.subjectspråkopplæringen
dc.subjectbarnehageen
dc.subjecttospråkligeen
dc.titleTospråklighet : hvordan legge til rette språkopplæring for tospråklige barn i barnehagenen
dc.typeBachelor thesisen
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280::General education: 281en


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel