Show simple item record

dc.contributor.authorBjerkaas, Marit
dc.date.accessioned2010-04-16T11:31:03Z
dc.date.available2010-04-16T11:31:03Z
dc.date.issued2010-04-16T11:31:03Z
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/145346
dc.description.abstractFormålet med denne oppgaven er delt i to. Det ene er min nysgjerrighet på hvordan jeg kan bruke pedagogisk dokumentasjon i utviklingsarbeid i barnehagen. Det andre er at denne oppgaven er en del av eksamen i pedagogikk ved førskolelæreutdanningen ved Høgskolen i Nesna. Den første delen av denne oppgaven handler om hva Rammeplan og Stortingsmelding nr.41 sier om pedagogisk dokumentasjon. Stortingsmeldingen kommer som følge av at kvaliteten i barnehagen skal sikres, derfor har jeg også med en liten del om hva kvalitet er. For å komme frem til et svar på problemstillingen min må jeg vite noe om hva dokumentasjon og pedagogisk dokumentasjon er, og ikke er. Jeg må også vite noe om hvem er det vi dokumenterer for i barnehagen, hvem skal barnehagen utvikles for og hvem er det som gjør dokumentasjonsarbeidet. Jeg vil også belyse noen av utfordringene og styrkene med pedagogisk dokumentasjon. Neste del av oppgaven handler om selve undersøkelsen jeg gjorde for å komme frem til et svar på problemstillingen. Her er det informasjon om mine informanter og hvordan undersøkelsen ble gjennomført. Så presenteres funnene fra undersøkelsen sammen med drøftninger.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.subjectbarnehageen_US
dc.subjectpedagogisk dokumentasjonen_US
dc.titlePedagogisk dokumentasjon: fagoppgave i pedagogikken_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280::General education: 281en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record