Show simple item record

dc.contributor.authorSandstrak, Christina
dc.date.accessioned2011-03-07T10:09:24Z
dc.date.available2011-03-07T10:09:24Z
dc.date.issued2011-03-07T10:09:24Z
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/145352
dc.description.abstractGjennom mitt 34-årige liv og 14-års praksis fra barnehage har jeg møtt ulike typer ledere som har hatt hver sin lederstil. Snart skal jeg være ferdig utdannet førskolelærer for barn, medarbeidere og foreldre, og hvilken kompetanse skal jeg ha? Hva er kompetanse? Og hvordan kan jeg på best mulig måte være en god leder? Dette er bakgrunnen for valg av problemstillingen "Hvilken kompetanse skal en førskolelærer ha for å være en god leder?" "Kompetanse er de samlede kunnskaper, ferdigheter, evner og holdninger som gjør det mulig å utføre aktuelle funksjoner og oppgaver i tråd med definerte krav og mål" (Lai 2004:48). Jeg har valgt å avgrense oppgaven til rollen man skal ha for sine medarbeidere i barnehagen. Med å avgrense oppgaven til kompetansen jeg skal ha for å være en god leder for mine medarbeidere, håper jeg det vil veilede meg til å finne de viktigste punkter for å lykkes i førskolelæreryrket i barnehagen. Jeg vil i denne oppgaven ha en teoridel om kompetanse, førskolelærer-rollen og ledelse. For å relatere praksis mot teori har jeg valgt å intervju 3 førskolelærere som jobber i 3 ulike barnehager. Deres svar vil være bakgrunn for drøftingene som kommer i oppgaven knyttet mot problemstillingenen_US
dc.language.isonoben_US
dc.subjectbarnehageen_US
dc.subjectførskolelæreren_US
dc.subjectledelseen_US
dc.titleHvilken kompetanse skal en førskolelærer ha for å være en god leder?en_US
dc.typeStudent paper, othersen_US
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280en_US
dc.source.pagenumber18 s.en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record