Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorAune, Kirsten-Marie
dc.date.accessioned2012-03-05T10:14:15Z
dc.date.available2012-03-05T10:14:15Z
dc.date.issued2012-03-05
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/145370
dc.description.abstractSiden jeg mener dette er et tema som er viktig for barna i barnehagen har jeg valgt å skrive om barns medvirkning i min fagoppgave som er en del av eksamen i pedagogikkfaget siste året på førskolelærer studiet. Jeg ønsker i min oppgave som har hovedtema: den profesjonelle førskolelæreren, å se litt på hva førskolelæreren gjør i personalgruppa for at barns medvirkning skal bli en del av hverdagen. Så da kom jeg fram til at den problemstillingen var passende for mitt tema: Hvordan jobber førskolelæreren med personalgruppa for at barns medvirkning skal være tilstede i barnehagehverdagen? I denne oppgaven kommer jeg til å skrive litt om hva hva barns medvirkning er og hva som skal til for at dette skal bli en del av hverdagen. For å kunne prøve å finne svar på min problemstilling har jeg valgt å ta utgangspunkt fra rammeplan og temaheftet som er utarbeidet i tilknytning til den. Fokuset har da vært voksenrollen og hvordan jobbe med dette i personal gruppa. Skal en kunne jobbe med ett tema slik så er motivasjon viktig så dermed har jeg hørt litt med førskolelærerne om hva de gjør for å motivere resterende personalet. Dette for min forståelse er at hvis en skal kunne jobbe med barns medvirkning og la dette bli en naturlig del av hverdagen må en ha en felles forståelse av hva dette er og jobbe med dette i fellesskap.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.subjectbarnno_NO
dc.subjectmedvirkningno_NO
dc.subjectbarnehagerno_NO
dc.titleBarns medvirkningno_NO
dc.typeStudent paper, othersno_NO
dc.source.pagenumber22 s.no_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel