Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHansen, Renate Green
dc.date.accessioned2014-02-21T09:23:59Z
dc.date.available2014-02-21T09:23:59Z
dc.date.issued2014-02-21
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/145420
dc.description.abstractOmsorg i barnehagen handler om relasjonene mellom personalet og barna, og om barnas omsorg for hverandre. Å gi barn mulighet til omsorg er grunnlaget for å utvikle sosial kompetanse, og er viktig i et livslangt læringsperspektiv. Rammeplan uttrykker at barnehagen har en samfunnsoppgave i tidlig forebygging av diskriminering og mobbing. Barnehagen skal legge til rette for at barna kan danne vennskap, og det skal ikke være rom for krenkende ord og handlinger i barnehagens virksomhet (Kunnskapsdepartementet, 2011). På bakgrunn av dette har jeg denne problemstillingen: «Hvordan kan førskolelærere forebygge mobbing i barnehagen?» I første del av oppgaven har jeg definert hva mobbing er. Så har jeg tatt med andre teorier som handler om pedagogisk ledelse, omsorg, makt og de voksnes rolle i barnehagen. Utgangspunktet for min problemstilling er å få vite mer om førskolelæreres erfaringer om hvordan de jobber for å etablere gode sosiale relasjoner for å forebygge mobbing. Til slutt i oppgaven sammenfatter jeg drøftingene og gir noen avsluttende betraktninger.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.subjectforebyggingno_NO
dc.subjectmobbingno_NO
dc.subjectbarnehageno_NO
dc.titleDen profesjonelle førskolelærer: forebyggende arbeid mot mobbing i barnehagenno_NO
dc.typeStudent paper, othersno_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280::Other disciplines within education: 289no_NO
dc.source.pagenumber29 s.no_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel