Show simple item record

dc.contributor.authorLillegaard, Karine Lund
dc.date.accessioned2013-01-29T13:03:58Z
dc.date.available2013-01-29T13:03:58Z
dc.date.issued2013-01-29
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/145425
dc.description.abstractForskningsresultater fra USA sier at hvordan selve overgangen fra barnehage til skole blir gjennomført, har betydning for barnets videre skolegang. Slike overganger som dette betegnes som sårbare faser som legger føringer for barnets selvbilde og mestring videre. (Berge, Alvestad, 2007). Når forskning viser til at barn ofte kan være sårbare i overgangen til skole, synes jeg det er viktig at barnehagen fokuserer på å forberede barnet godt. Jeg har valgt temaet fordi det er en veldig viktig del av barnehagens arbeid. Barnet trenger god forberedelse til det skal begynne på skolen og det at barnet føler at det er en sammenheng mellom 4 barnehage og skole kan bidra til å gi barna en trygghetsfølelse. På bakgrunn av at barnet trenger å forberede seg til overgangen til skole har jeg kommet fram til problemstillingen ”Hvordan oppfatter førskolelærere sitt ansvar i overgangen fra barnehage til skole? Hvordan legges det til rette for å forberede barna på overgangen?”no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.subjectovergangno_NO
dc.subjectbarnehageno_NO
dc.subjectskoleno_NO
dc.titleDen profesjonelle førskolelærerno_NO
dc.typeBachelor thesisno_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280::General education: 281no_NO
dc.source.pagenumber27 s.no_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record