Show simple item record

dc.contributor.authorLunde, Espen
dc.date.accessioned2013-09-06T06:41:12Z
dc.date.available2013-09-06T06:41:12Z
dc.date.issued2013-09-06
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/145438
dc.description.abstractI 2010 kom en stortingsmelding som omhandlet motivasjon og lærelyst blant elever i skolen. Undersøkelsene som denne meldingen baserer seg på tyder på at elevenes motivasjon og lærelyst faller med alderen, og er særlig lav mot slutten av ungdomstrinnet. Som lærer på ungdomstrinnet finner jeg denne utfordringen særdeles interessant og spennende. Med generelt dalende motivasjon og lærelyst for skolearbeid kan dette også få konsekvenser for elevenes motivasjon i naturfag, og hva de lærer. Kunnskapsløftet presiserer tydelig at blant annet animasjoner og simuleringer skal bidra til å stimulere kreativitet og visualisere naturfaglige problemstillinger. I denne oppgaven skal vi se nærmere på hvordan et utvalgt digitalt læreverk med integrerte animasjoner og simuleringer egner seg i ungdomsskolen. Bruk av digitalt læreverk kan være en innfallsvinkel med tanke på variasjon i arbeidsstoff spesielt i de situasjonene der elevene på egenhånd arbeider med naturfag hjemme og på skolen. Kanskje kan det være koplingen mellom Kunnskapsløftets visjoner og hva som skjer i klasserommene i den norske skolen.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.titleDigital naturfag : er det digitale læreverket «Universell Naturfag Ungdom» egnet som læringsressurs for naturfag i ungdomsskolen i emnet elektrisitet?no_NO
dc.typeStudent paper, othersno_NO
dc.source.pagenumber34no_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record