Om gruppesammensetning og praktisk arbeid i naturfag : en studie av ungdomsskoleelevers opplevelse av det å drive med praktisk arbeid i naturfagsundervisningen, samt syn på hvordan arbeidsgrupper bør sammensettes
Student paper, others
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/145444Utgivelsesdato
2013-09-05Metadata
Vis full innførselSamlinger
Sammendrag
Bakgrunnen for denne artikkelen har sitt utspring i min søken etter å gjøre naturfag-undervisningen på ungdomstrinnet best mulig med tanke på oppnåelse av læreplanenes mål for trinnet. Det faktum at mange elever sliter med faget, og det at vi relativt sett ikke scorer spesielt godt i internasjonale undersøkelser, gjør at det vil være viktig å vite noe om hva det er som skaper den gode læring og hvordan motivasjonen for læringen er en viktig brikke for å nå disse målene. Mitt utgangspunkt er at elever som ikke er motiverte, heller ikke vil ha særlig gode forutsetninger for høy måloppnåelse.