Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorAmundsen, Per
dc.date.accessioned2009-03-18T14:45:15Z
dc.date.issued2009-03-18T14:45:15Z
dc.identifier.isbn978-82-7569-183-3
dc.identifier.issn1503-5980
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/145563
dc.description.abstractDenne artikkelen søker å belyse muligheter for utvikling av en praksisrettet lærerutdanning på bakgrunn av erfaringer fra arbeid innenfor programmet ”Veiledning av nyutdannede lærere” og annen tilgrensende kunnskap. Jeg har valgt å sette hovedfokus på områder som nyutdannede framhever som utfordrende så som faglig kompetanse, didaktisk, relasjons -, ledelses- og etisk kompetanse. Dette er sammenfallende med det som St.meld. 11 (2008–2009), Læreren : rollen og utdanningen, betegner som lærerens hovedoppgave. Stortingsmeldingen sier at lærerens hovedoppgave er å legge til rette for og lede elevenes læring, samarbeide med kolleger, heim og instanser utenfor skolen og delta i utviklingen av skolen. Jeg har i siste del omtalt eksempel på tiltak og virkemidler som lærerutdanningen kan ta i bruk for å utvikle en praksisrettet lærerutdanning.en
dc.format.extent169883 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonoren
dc.relation.ispartofseriesFredrikkeen
dc.relation.ispartofseriesnr 3, 2009en
dc.subjectpraksisretteten
dc.subjectlærerutdanningen
dc.subjectprofesjonsutdanningen
dc.subjectlærereen
dc.titleUtvikling av en praksisrettet læreutdanningen
dc.typeWorking paperen


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel