Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorAakre, Bjørn Magne
dc.date.accessioned2014-02-19T10:11:05Z
dc.date.available2014-02-19T10:11:05Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/145819
dc.description.abstractI denne artikkelen tar jeg opp temaet teknologi og design i norsk skole. Bakgrunnen er at teknologi og design ble tatt inn som et tverrfaglig emne i Kunnskapsløftet fra høsten 2006. Her møtes nå ulike fagtradisjoner. Hvilke utfordringer reiser det med hensyn til arbeidet mellom disse to i en skolekontekst? Jeg vil gjøre teknologi og design i en skolekontekst til et gjennomgangtema i artikkelen, og drøfte utfordringer i forhold til innhold ulike fagtradisjoner som skal realisere dette innholdet. I læreplanverket er teknologi og design primært er et tverrfaglig tema i grunnskolen, med flest fag inne på ungdomstrinnet. Det er kunst og håndverk, naturfag og matematikk. Derfor vil jeg i hovedsak drøfte utfordringer og bruke eksempler fra disse fagene i grunnskolen. Men en skal heller ikke helt utelukke andre fag som kan komme i betraktning, blant annet programfag til valg og entreprenørskap1.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.publisherHøgskolen i Nesna
dc.subjectteknologino_NO
dc.subjectdesignno_NO
dc.subjectskoleno_NO
dc.subjectKunnskapsløftetno_NO
dc.titleTeknologi og design i skolenno_NO
dc.typeWorking paperno_NO
dc.source.pagenumber19no_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel