Show simple item record

dc.contributor.authorLøfsnæs, Elsa
dc.date.accessioned2012-11-23T09:44:16Z
dc.date.available2012-11-23T09:44:16Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.citationLøfsnæs, E. (2010). Lærerstudenters beskrivelser og forståelse av egen læring som grunnlag for didaktisk kompetanse. Norsk pedagogisk tidsskrift 94(4), 343-354no_NO
dc.identifier.issn0029-2052
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/145897
dc.descriptionPost-print av artikkel publisert i Norsk Pedagogisk Tidsskrift nr 4, 2010. Tilgang til fulltekst: http://www.idunn.no/ts/npt/2010/04/art01no_NO
dc.description.abstractDenne artikkelen belyser hvordan en gruppe deltidsstudenter med stor nærhet til praksisfeltet beskriver og forstår sine didaktiske vurderinger. Denne beskrivelsen og forståelsen analyseres som grunnlag for hvordan teori og praksis kan forenes i en meningsskapende læreprosess. Studentenes meningsskapende læreprosesser framstår som forskjellig for integrering av teori og praksis.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.publisherUniversitetsforlagetno_NO
dc.subjectlæringno_NO
dc.subjectlærerstudenterno_NO
dc.subjectdidaktisk kompetanseno_NO
dc.titleLærerstudenters beskrivelser og forståelse av egen læring som grunnlag for didaktisk kompetanseno_NO
dc.typeJournal articleno_NO
dc.typePeer reviewedno_NO
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280::General education: 281no_NO
dc.source.pagenumbers. 343-354no_NO
dc.source.volume94no_NO
dc.source.journalNorsk pedagogisk tidsskriftno_NO
dc.source.issue4no_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record