dc.contributor.author | Loeng, Svein | |
dc.date.accessioned | 2013-10-08T07:38:04Z | |
dc.date.available | 2013-10-08T07:38:04Z | |
dc.date.issued | 2006-02 | |
dc.identifier.isbn | 82-7456-458-8 | |
dc.identifier.issn | 0808-1468 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/146125 | |
dc.description.abstract | Denne rapporten ser nærmere på gjennomføringen av sju perioder med problembasert læring
(PBL) ved Allmennlærerutdanningen, Høgskolen i Nord-Trøndelag (HiNT) i tidsrommet
1998-2001. Rapporten tar for seg
hver enkelt av disse periodene, foruten en sammenfatning av resultatene fra flere perioder.
Fem av de evaluerte PBL-periodene ble gjennomført i faget pedagogikk, uten samarbeid med
andre fag, mens én periode var et samarbeid mellom pedagogikk, KRL og norsk, og én i
samarbeid med KRL. | no_NO |
dc.language.iso | nob | no_NO |
dc.publisher | Høgskolen i Nord-Trøndelag | no_NO |
dc.relation.ispartofseries | Arbeidsnotat / Høgskolen i Nord-Trøndelag;203 | |
dc.subject | PBL | no_NO |
dc.subject | allmennlærerutdanning | no_NO |
dc.subject | læring | no_NO |
dc.title | Problembasert læring (PBL): evaluering av sju PBL-perioder ved allmennlærerutdanningen, Høgskolen i Nord-Trøndelag (HiNT) i tidsrommet 1998-2001 | no_NO |
dc.type | Peer reviewed | no_NO |
dc.type | Working paper | no_NO |
dc.source.pagenumber | 153 | no_NO |