Show simple item record

dc.contributor.authorAasen, Bjørg
dc.date.accessioned2009-03-16T14:26:01Z
dc.date.issued2009-03-16T14:26:01Z
dc.identifier.isbn978-82-7456-573-9
dc.identifier.issn1504-7172
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/146205
dc.description.abstractDenne rapporten omhandler utprøving og evaluering av en ny praksismodell for sykepleierstudenter i sykehus. Arbeidet ble organisert som et prosjekt over 2.5 år, og ble finansiert av samarbeidsmidler fra Høgskolen i Nord-Trøndelag avd. helsefag og Helse Nord-Trøndelag HF. Bakgrunnen for prosjektet var bl.a. at det er nedfelt i Strategiplan for Samarbeidsorganet mellom høgskolene i regionen og Helse Midt-Norge at det skal utvikles og utprøves nye praksismodeller for helsefaglige bachelorstudenter. Reduksjon av sengeantallet i sykehus samt en økning av polikliniske tjenester har pågått over flere år, og dette gir store utfordringer med tanke på kvaliteten på praksisstudiene og antallet praksisplasser. I tillegg var det viktig for høgskolen at praksisstudiene også skulle forankres bedre i det sosiokulturelle læringssyn som sykepleieutdanningen bygger på.en
dc.format.extent451415 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonoren
dc.relation.ispartofseriesRapport / Høgskolen i Nord-Trøndelagen
dc.relation.ispartofseries57en
dc.subjectrefleksjonen
dc.subjectveiledningen
dc.subjectpraksisstudieren
dc.subjectpraksismodelleren
dc.subjectbasisgrupperen
dc.subjectsupervisionen
dc.subjectpractical trainingen
dc.subjectreflexionen
dc.titleÅ lære i lag: gruppebaserte praksisstudier med tett oppfølging er gull verdt! Evalueringsrapport fra prosjektet 'Ny praksismodell'en
dc.typePeer revieweden
dc.typeResearch reporten


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record