Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorAasen, Bjørg
dc.date.accessioned2009-03-16T14:26:01Z
dc.date.issued2009-03-16T14:26:01Z
dc.identifier.isbn978-82-7456-573-9
dc.identifier.issn1504-7172
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/146205
dc.description.abstractDenne rapporten omhandler utprøving og evaluering av en ny praksismodell for sykepleierstudenter i sykehus. Arbeidet ble organisert som et prosjekt over 2.5 år, og ble finansiert av samarbeidsmidler fra Høgskolen i Nord-Trøndelag avd. helsefag og Helse Nord-Trøndelag HF. Bakgrunnen for prosjektet var bl.a. at det er nedfelt i Strategiplan for Samarbeidsorganet mellom høgskolene i regionen og Helse Midt-Norge at det skal utvikles og utprøves nye praksismodeller for helsefaglige bachelorstudenter. Reduksjon av sengeantallet i sykehus samt en økning av polikliniske tjenester har pågått over flere år, og dette gir store utfordringer med tanke på kvaliteten på praksisstudiene og antallet praksisplasser. I tillegg var det viktig for høgskolen at praksisstudiene også skulle forankres bedre i det sosiokulturelle læringssyn som sykepleieutdanningen bygger på.en
dc.format.extent451415 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonoren
dc.relation.ispartofseriesRapport / Høgskolen i Nord-Trøndelagen
dc.relation.ispartofseries57en
dc.subjectrefleksjonen
dc.subjectveiledningen
dc.subjectpraksisstudieren
dc.subjectpraksismodelleren
dc.subjectbasisgrupperen
dc.subjectsupervisionen
dc.subjectpractical trainingen
dc.subjectreflexionen
dc.titleÅ lære i lag: gruppebaserte praksisstudier med tett oppfølging er gull verdt! Evalueringsrapport fra prosjektet 'Ny praksismodell'en
dc.typePeer revieweden
dc.typeResearch reporten


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel